Page 47 - 883306_ATC_Podr_POL_Kl-2_Cz_1_MULTIBOOK
P. 47

Pisać poprawnie
                                                                                                     to wielka sztuka.
                                                                                                   Kto czegoś nie wie,
        Był pochmurny, jesienny dzień. Grześ                                                       tu rady szuka.

        i jego rodzice wybrali się do lasu                           Ciekawe, jak to napisać

        na grzyby. Mijali wysokie brzozy                                  Po spółgłoskach: p, b, t, d,

        z białą korą i żółtymi liśćmi. Za rzędem                          k, g, ch, j, w, piszemy rz.
        tych drzew ujrzeli jarząb uginający się


        pod ciężarem czerwonych korali. Pod starym dębem leżało mnóstwo
        żołędzi. Ruda wiewiórka skakała po trawie w poszukiwaniu grzybów

        i owoców. Przyglądali się jej z zaciekawieniem. W krzewinkach

        borówek schował się jeż. Fioletowe wrzosy wyglądały jak leśny dywan.

        Leżały na nim suche liście i trzy pióra sójki. W mchu rosły dorodne

        kurki. Na ścieżce widzieli ślady leśnych zwierząt i czarne chrząszcze.










































        3.  Przeczytaj tekst. Zwróć uwagę na pogrubione wyrazy. Wyszukaj na obrazku elementy, w których nazwach
           zapisuje się rz po spółgłoskach.

              4.  Wybierz trzy wyrazy z rz. Ułóż z nimi zdania i zapisz je w zeszycie.

                                                                                                             45
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52