Page 23 - 883307_ATC_Podr_POLSKI_Kl-2_Cz_2
P. 23

Ciekawe, jak to napisać                                                                        Pisać poprawnie

            Spółgłoski: ś, ć, ź, ń, dź, piszemy na końcu wyrazów, na przykład:                     tu rady szuka.
                                                                                                      to wielka sztuka.
            łoś, kość, paź, koń, idź.
                                                                                                   Kto czegoś nie wie,


























        Jest późna jesień. Listopadowe dni są szare i ponure. Silny wiatr oczyścił

        gałęzie dębu z liści. Jedynie na czubku drzewa powiewa ostatni brązowy

        liść. Najniższa gałąź zwisa smętnie. Pod dębem widać poczerniałe liście

        paproci i kilka żołędzi. Paproć nie będzie schronieniem dla polnej

        myszy. Jeden żołądź wiewiórka ukryła w trawie, pod pniem sosny.

        Ten pień w słoneczną pogodę rzuca cień wprost na ganek. Teraz jest

        jesienna szaruga i cienia nie widać. Ostatni klucz dzikich gęsi odleciał

        w październiku. Jedną gęś ze złamanym skrzydłem przygarnęła lecznica

        dla dzikich zwierząt. Dołączy do chorego łabędzia. Ten łabędź jest
        ulubieńcem dzieci podczas zajęć o ptakach wodnych.


                                                                                 liść – liście
              5.  Przeczytaj tekst. Zwróć uwagę na zaznaczone wyrazy.
                 Utwórz z nich pary, według wzoru, i przepisz do zeszytu.













          paproć – paprocie                    łabędź – łabędzie                          gęś – gęsi



                                                                                                             21
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28