Page 25 - 883820_ATC_Podr_POL_Kl-3_Cz_1
P. 25
Plan doskonały
Jacek popatrzył na swój plan dnia, który przygotował razem z mamą
w niedzielę. Jest poniedziałek, więc po przyjściu ze szkoły powinien
wymienić żwirek w kuwecie kota i rozstawić talerze do obiadu, zanim
wróci mama.
„Zdążę wszystko zrobić. Mam dużo czasu” – pomyślał i zadzwonił
do Jurka, żeby opowiedzieć mu, co widział w drodze ze szkoły.
Rozmowa z Jurkiem była jak zawsze zajmująca, czas szybko płynął,
a chłopcy poruszali wciąż nowe tematy. Jacek ani się spostrzegł,
gdy w przedpokoju pojawiła się mama. Szybko zakończył rozmowę
z kolegą i pobiegł się przywitać.
– Cześć, mamo! Miałem dziś świetny dzień! – zawołał podekscytowany.
– Bardzo się cieszę – powiedziała mama z uśmiechem i skierowała
swoje kroki prosto do kuchni.
Jacek nagle przypomniał sobie, że nie rozstawił talerzy.
– Oj, widzę, że ktoś tu zbijał bąki – usłyszał z kuchni głos mamy.
– Rzeczywiście nie zrobiłem tego, co zaplanowałem – powiedział
ze skruchą w głosie Jacek. Beata Skrzypiec
6. Przeczytaj tekst i powiedz, Ale to ciekawe!
jakie zadania miał
do wykonania Jacek Technika Pomodoro polega na tym,
w poniedziałek.
7. Odszukaj w tekście zwrot, że wykonujemy zadanie i potem chwilę
który znaczy to samo odpoczywamy, następnie robimy kolejne zadanie i znowu
co leniuchować. mamy odpoczynek. Czas wykonania każdego zadania
8. Co możesz zaproponować to 25 minut, przerwa to 5 minut. Można zastosować
Jackowi, aby w przyszłości minutnik dla lepszej organizacji. Nazwa tej techniki
udało mu się zrealizować
swój plan? pochodzi z języka włoskiego i wzięła się od kuchennego
9. Co mogło wydarzyć się czasomierza, który przypomina kształtem pomidora.
potem?
Lista rzeczy do zrobienia
rozwiązywanie zadań przerwa czytanie książki przerwa sprzątanie pokoju przerwa
25 minut 5 minut 25 minut 5 minut 25 minut 5 minut
23