Page 17 - 883823_ATC_Podr_POL_Kl-3_Cz_4
P. 17

Burza w szklance wody


        W klasie Natalki rozpoczęły się przygotowania do obchodów

        Dnia Ziemi. W tym roku uczniowie mieli wystawić przedstawienie

        dla młodszych koleżanek i kolegów. Najpierw ustalono, że tematem

        będą cztery żywioły. Przez całą lekcję uczniowie w czterech grupach
        pisali scenariusze. Gdy były gotowe, przydzielono role. Później dzieci

        wymyślały scenografię i kostiumy. Trzej chłopcy zaczęli się kłócić,

        bo każdy z nich uważał, że kostium wiatru powinien być w innym

        kolorze: szarym, niebieskim lub piaskowym. Chłopcy przekrzykiwali

        się i nie słuchali nawzajem. Kłótnię zakończyła Julka, która znalazła

        w klasowej walizce teatralnej wielokolorową, idealną dla wiatru,

        pelerynę. Chłopcy uznali, że kłótnia była niepotrzebna. Wystarczyło

        zajrzeć do walizki.
                                                                                                  Sabina Piłat
        1.  Na podstawie tekstu odpowiedz na pytania.

         •  Co przygotowuje klasa Natalki?
         •  Od czego uczniowie zaczęli przygotowanie przedstawienia?

         •  Z jakiego powodu chłopcy się pokłócili? Oceń ich zachowanie.
         •  Jak zakończyła się kłótnia?

         •  Jak myślisz, dlaczego opowiadanie ma tytuł „Burza w szklance wody”? Co oznacza to powiedzenie?

                                                                                  Wiem, umiem, rozumiem – 7  15
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22