Page 17 - 883823_ATC_Podr_POL_Kl-3_Cz_4
P. 17
Burza w szklance wody
W klasie Natalki rozpoczęły się przygotowania do obchodów
Dnia Ziemi. W tym roku uczniowie mieli wystawić przedstawienie
dla młodszych koleżanek i kolegów. Najpierw ustalono, że tematem
będą cztery żywioły. Przez całą lekcję uczniowie w czterech grupach
pisali scenariusze. Gdy były gotowe, przydzielono role. Później dzieci
wymyślały scenografię i kostiumy. Trzej chłopcy zaczęli się kłócić,
bo każdy z nich uważał, że kostium wiatru powinien być w innym
kolorze: szarym, niebieskim lub piaskowym. Chłopcy przekrzykiwali
się i nie słuchali nawzajem. Kłótnię zakończyła Julka, która znalazła
w klasowej walizce teatralnej wielokolorową, idealną dla wiatru,
pelerynę. Chłopcy uznali, że kłótnia była niepotrzebna. Wystarczyło
zajrzeć do walizki.
Sabina Piłat
1. Na podstawie tekstu odpowiedz na pytania.
• Co przygotowuje klasa Natalki?
• Od czego uczniowie zaczęli przygotowanie przedstawienia?
• Z jakiego powodu chłopcy się pokłócili? Oceń ich zachowanie.
• Jak zakończyła się kłótnia?
• Jak myślisz, dlaczego opowiadanie ma tytuł „Burza w szklance wody”? Co oznacza to powiedzenie?
Wiem, umiem, rozumiem – 7 15