Page 4 - 883809_ATC_Podr_MAT_Kl-3_cz_1_
P. 4
Jak korzystać
z podręcznika?
zadania
z kalendarzem
1. W ilu grupach spotkają się uczniowie tej szkoły na rozpoczęciu roku szkolnego? Ile minut potrwa każde spotkanie? 1. Rozwiąż zadania. Skorzystaj z kalendarza.
ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO
odbędzie się 1 września w sali gimnastycznej lipiec sierpień
według planu: Pn. Wt. Śr. Czw. Pt. Sob. Nd. Pn. Wt. Śr. Czw. Pt. Sob. Nd.
1 2 3 4 5 6 1 2 3
klasy I i II − godz. 9.00 do 9.40 7 8 9 10 11 12 13 4 5 6 7 8 9 10
14 15 16 17 18 19 20 11 12 13 14 15 16 17
21 22 23 24 25 26 27 18 19 20 21 22 23 24
klasy III i IV − godz. 10.00 do 10.40
klasy V−VIII − godz. 11.00 do 11.40 28 29 30 31 25 26 27 28 29 30 31
Po części oficjalnej odbędą się spotkania
z wychowawcami.
Ciocia Kinga wyruszyła na dwutygodniowy urlop nad morze
12 lipca. Ile dni trwał urlop? Kiedy ciocia wróciła?
28 lipca ciocia Kinga pojechała w góry. Spędziła tam tydzień.
2. Ile czasu ma Antek do rozpoczęcia spotkania 3. Odczytaj wskazania zegarów. Który Kiedy wróciła?
klas III i IV? zegar pokazuje czas zakończenia
spotkania dla uczniów klasy III? Ciocia Kinga przeszła 55 kilometrów w czasie pieszych wędrówek
nad morzem. W górach przeszła o 12 kilometrów mniej. Ile kilometrów
w czasie pieszych wycieczek ciocia Kinga pokonała w górach?
Ciocia Kinga kupiła w Ustce naszyjnik z bursztynów, który
kosztował 99 zł, oraz magnes z żaglowcem, który był o 76 złotych
tańszy. Ile kosztował magnes?
Ciocia Kinga kupiła w Zakopanem 5 serków po 10 złotych
i góralskie kapcie za 35 złotych. Ile zapłaciła za zakupy?
2. Rozwiąż zadanie. Obliczenie i odpowiedź zapisz w zeszycie.
Ciocia Kinga kupiła kamizelkę z owczej wełny, która kosztowała
nazwa bloku 84 złote. Dostała 16 złotych reszty. Ile pieniędzy dała kasjerce?
tematycznego 4 Powrót do szkoły Nasza szkoła, nasza klasa 10 Wakacje cioci Kingi
temat dnia
Pamiętaj! – ważne
informacje do zapamiętania
Pamiętaj! Oś symetrii to linia dzieląca obiekt na dwie części, które są dla siebie
lustrzanym odbiciem. Niektóre przedmioty, elementy przyrodnicze
i figury mają jedną oś symetrii, a inne – kilka osi.
praktyczne geometria
zastosowanie i wyobraźnia
matematyki przestrzenna
1. Popatrz na te elementy. Powiedz, które z nich mają jedną oś symetrii, a które – kilka osi.
ikona mózg na siłowni
– zadanie nietypowe
ikona razem – praca
w parach i w grupach
sposoby uczenia się
ikona praca w zeszycie
– przepisywanie
przykładów,
• Wymień inne obiekty i figury, które mają jedną oś symetrii lub więcej osi symetrii.
rozwiązywanie zadań
Ale to ciekawe!
2 Za pomocą linijki możesz zbadać, czy figura ma oś symetrii. Wystarczy położyć
linijkę na obrazku i sprawdzić, czy powstałe po jej dwóch stronach części są takie same.
Magia czy nauka? Wielkie poszukiwania 59
Szkiełko i oko