Page 4 - 883809_ATC_Podr_MAT_Kl-3_cz_1_
P. 4

Jak korzystać
       z podręcznika?



                                                                                    zadania
                                                                                z kalendarzem

                      1.  W ilu grupach spotkają się uczniowie tej szkoły na rozpoczęciu roku szkolnego? Ile minut potrwa każde spotkanie?  1.  Rozwiąż zadania. Skorzystaj z kalendarza.

                            ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO
                            odbędzie się 1 września w sali gimnastycznej   lipiec     sierpień
                                  według planu:                     Pn. Wt. Śr. Czw. Pt. Sob. Nd.  Pn. Wt. Śr. Czw. Pt. Sob. Nd.
                                                                       1 2 3 4  5  6       1 2  3
                               klasy I i II − godz. 9.00 do 9.40     7  8 9 10 11 12 13  4  5  6  7  8 9 10
                                                                     14 15 16 17 18 19 20  11 12 13 14 15 16 17
                                                                     21 22 23 24 25 26 27  18 19 20 21 22 23 24
                              klasy III i IV − godz. 10.00 do 10.40
                               klasy V−VIII − godz. 11.00 do 11.40   28 29  30 31  25 26 27 28 29 30 31
                               Po części oficjalnej odbędą się spotkania
                                   z wychowawcami.
                                                                   Ciocia Kinga wyruszyła na dwutygodniowy urlop nad morze
                                                                   12 lipca. Ile dni trwał urlop? Kiedy ciocia wróciła?
                                                                   28 lipca ciocia Kinga pojechała w góry. Spędziła tam tydzień.
                      2.  Ile czasu ma Antek do rozpoczęcia spotkania   3.  Odczytaj wskazania zegarów. Który   Kiedy wróciła?
                       klas III i IV?    zegar pokazuje czas zakończenia
                                         spotkania dla uczniów klasy III?   Ciocia Kinga przeszła 55 kilometrów w czasie pieszych wędrówek
                                                                   nad morzem. W górach przeszła o 12 kilometrów mniej. Ile kilometrów
                                                                   w czasie pieszych wycieczek ciocia Kinga pokonała w górach?
                                                                   Ciocia Kinga kupiła w Ustce naszyjnik z bursztynów, który
                                                                   kosztował 99 zł, oraz magnes z żaglowcem, który był o 76 złotych
                                                                   tańszy. Ile kosztował magnes?
                                                                   Ciocia Kinga kupiła w Zakopanem 5 serków po 10 złotych
                                                                   i góralskie kapcie za 35 złotych. Ile zapłaciła za zakupy?
                                                                   2.  Rozwiąż zadanie. Obliczenie i odpowiedź zapisz w zeszycie.
                                                                 Ciocia Kinga kupiła kamizelkę z owczej wełny, która kosztowała
         nazwa bloku                                             84 złote. Dostała 16 złotych reszty. Ile pieniędzy dała kasjerce?
        tematycznego  4  Powrót do szkoły  Nasza szkoła, nasza klasa  10  Wakacje cioci Kingi
          temat dnia
                                       Pamiętaj! – ważne
                                       informacje do zapamiętania


        Pamiętaj!  Oś symetrii to linia dzieląca obiekt na dwie części, które są dla siebie
                 lustrzanym odbiciem. Niektóre przedmioty, elementy przyrodnicze
                 i figury mają jedną oś symetrii, a inne – kilka osi.

                                                              praktyczne                      geometria
                                                              zastosowanie                    i wyobraźnia
                                                              matematyki                      przestrzenna





       1.  Popatrz na te elementy. Powiedz, które z nich mają jedną oś symetrii, a które – kilka osi.

                     ikona mózg na siłowni
                     – zadanie nietypowe


                     ikona razem – praca
                     w parach i w grupach


                     sposoby uczenia się


                     ikona praca w zeszycie
                     – przepisywanie
                     przykładów,
       •  Wymień inne obiekty i figury, które mają jedną oś symetrii lub więcej osi symetrii.
                     rozwiązywanie zadań
       Ale to ciekawe!
        2 Za pomocą linijki możesz zbadać, czy figura ma oś symetrii. Wystarczy położyć
         linijkę na obrazku i sprawdzić, czy powstałe po jej dwóch stronach części są takie same.

                                         Magia czy nauka? Wielkie poszukiwania  59
                                                   Szkiełko i oko
   1   2   3   4   5   6   7   8   9