Page 43 - 883809_ATC_Podr_MAT_Kl-3_cz_1_
P. 43
1. Przeczytaj działania. Powiedz, co zauważasz.
2 + 4 = 6 7 + 3 = 10 8 – 4 = 4
20 + 40 = 60 70 + 30 = 100 80 – 40 = 40
200 + 400 = 600 700 + 300 = 1000 800 – 400 = 400
2. Oblicz w pamięci.
4 + 2 = ? 7 – 5 = ? 3 + 5 = ? 9 – 6 = ?
40 + 20 = ? 70 – 50 = ? 30 + 50 = ? 90 – 60 = ?
400 + 200 = ? 700 – 500 = ? 300 + 500 = ? 900 – 600 = ?
3. Porównaj liczby w parach i powiedz, która z nich jest większa.
530 i 350 205 i 502 125 i 521
445 i 446 778 i 787 501 i 500
4. Ile brakuje do 1000? Oblicz i powiedz.
300 350 700
730 600 680
5. Rozwiąż zagadki Antka i Natalki. Porównaj swoje rozwiązania z rozwiązaniami kolegów i koleżanek.
Moja liczba jest większa od 251,
a mniejsza od 460. Jest liczbą parzystą.
Cyfra setek nie dzieli się przez 3.
Liczba, o której pomyślałem, jest
większa od 320, a mniejsza od 372.
W rzędzie dziesiątek ma cyfrę 5.
Przerwany hejnał 41