Page 43 - 883809_ATC_Podr_MAT_Kl-3_cz_1_
P. 43

1.  Przeczytaj działania. Powiedz, co zauważasz.


                   2 + 4 = 6                          7 + 3 = 10                          8 – 4 = 4

               20 + 40 = 60                      70 + 30 = 100                        80 – 40 = 40

           200 + 400 = 600                   700 + 300 = 1000                     800 – 400 = 400




        2.  Oblicz w pamięci.

               4 + 2 =      ?             7 – 5 =     ?              3 + 5 =     ?              9 – 6 =     ?


            40 + 20 =       ?          70 – 50 =      ?          30 + 50 =       ?          90 – 60 =       ?


        400 + 200 =         ?      700 – 500 =        ?       300 + 500 =        ?       900 – 600 =        ?



        3.  Porównaj liczby w parach i powiedz, która z nich jest większa.


           530 i 350                         205 i 502                         125 i 521




                            445 i 446                         778 i 787                         501 i 500





        4.  Ile brakuje do 1000? Oblicz i powiedz.


             300                                350                                 700


                              730                                 600                                 680





              5.  Rozwiąż zagadki Antka i Natalki. Porównaj swoje rozwiązania z rozwiązaniami kolegów i koleżanek.

                                    Moja liczba jest większa od 251,

                                    a mniejsza od 460. Jest liczbą parzystą.

                                    Cyfra setek nie dzieli się przez 3.




                             Liczba, o której pomyślałem, jest

                             większa od 320, a mniejsza od 372.

                             W rzędzie dziesiątek ma cyfrę 5.



                                                                                            Przerwany hejnał  41
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48