Page 4 - 883810_ATC_Podr_MAT_Kl-3_cz_2
P. 4
Jak korzystać
z podręcznika?
1. Przeczytaj zadanie. Wyjaśnij, jak liczył Antek.
Podczas kiermaszu ciast z okazji świąt majowych wolontariusze koła
zadania
„Pomarańcza” zebrali 754 zł. Za 437 zł kupili maszynkę do robienia gra – przykład
tekstowe
zadania do
popcornu. Ile złotych im zostało? wykonania
w parach
Zamieniłem 1 dziesiątkę na 10 jedności.
Były 4 jedności, więc teraz mam 14 jedności.
W rzędzie dziesiątek zostały mi teraz 4 dziesiątki.
zadanie
nietypowe 4 14
7 5 4
– 4 3 7
3 1 7
14 – 7 = 7
4 – 3 = 1
7 – 4 = 3
nazwa bloku Odejmowanie możemy sprawdzić 1
tematycznego
za pomocą dodawania. Sprawdzę, 3 1 7
temat dnia
czy dobrze policzyłeś. + 4 3 7
Pamiętaj! – ważne 7 5 4
informacje do zapamiętania
zadania rozwijające intuicję
Pamiętaj! geometryczną
i wyobraźnię przestrzenną
W działaniach pisemnych zaczynamy liczyć od rzędu jedności.
5. Przeczytaj zadania i wskaż właściwe odpowiedzi.
Książę Bolesław zaplamił serwetkę. Złożył ją na pół
wzdłuż linii przerywanej tak, że plama odbiła się na drugiej
2. Oblicz różnice podanych liczb, sposobem pisemnym. części serwetki. Jak wyglądała serwetka po rozłożeniu?
453 i 216 624 i 219 547 i 129
ikona mózg na siłowni ikona mózg na siłowni sposoby a b c d
– zadanie nietypowe– zadanie nietypowe uczenia się Królewna Jadwiga również poplamiła serwetkę i złożyła ją
50 Wędrówki po Europie
wzdłuż linii przerywanej. Plamy odbiły się na drugiej części
serwetki. Jak wyglądała serwetka po rozłożeniu?
ikona razem – praca ikona razem – praca Wykonuj rysunki dodatkowe, które ułatwią ci rozwiązywanie zadań.
w parach i w grupachw parach i w grupach Pamiętaj, że nie zawsze trzeba zapisywać obliczenia, aby znaleźć rozwiązanie.
Damy dworu obszywały kwadratowe chustki dla królowej.
1. Rozwiąż zadania dowolnym sposobem.
Róża zużyła 80 cm koronki na obszycie jednej chustki.
Pan Karol sadzi tulipany na grządce a b c d
Laura zużyła o 40 cm koronki więcej. Jakie długości boków
o długości 1 m. Ile tulipanów zmieści
miały chustki obszywane przez Różę i Laurę?
sposoby uczenia się się na tej grządce, jeśli cebulki ekspert 6. Goście otrzymali serwetki ze wzorem składającym się z różnych figur. Przyjrzyj się serwetce, przeczytaj
sposoby uczenia się
wkłada się do ziemi co 10 cm? z komputera pytania i wskaż właściwe odpowiedzi.
Z ilu różnych rodzajów figur jest
1 m
zbudowany wzór?
Przy okrągłym stole w ogrodzie a) 2 b) 3 c) 4 d) 5
ikona praca w zeszycie ikona praca w zeszycie stoi 15 krzeseł w dwóch kolorach – Ile jest kwadratów?
czerwonym i żółtym. Są ustawione
– przepisywanie – przepisywanie Do czego służy stoper? a) 8 b) 7 c) 4 d) 5
na zmianę zgodnie z zasadą:
przykładów, przykładów, Trenerzy sportowi często korzystają ze stopera, czyli Ile jest trójkątów?
2 krzesła żółte, 1 krzesło czerwone.
rozwiązywanie zadańrozwiązywanie zadań sekundomierza. Dzięki temu urządzeniu są w stanie bardzo a) 8 b) 3 c) 4 d) 5
Ile jest krzeseł żółtych, a ile czerwonych?
dokładnie zmierzyć czas osiągany przez sportowców, np. w biegach. 17
Sabinka posadziła 21 kwiatów
w 3 skrzyniach tak, że w drugiej
1. Odczytaj czasy uzyskane przez uczniów klasy 3 w biegu na 60 metrów. Ustal kolejność, w jakiej dobiegli
do mety. Oblicz, ilu sekund brakuje każdej z tych osób do pełnej minuty.
skrzyni były o 2 kwiaty więcej
2 niż w pierwszej, a w trzeciej –
o 2 kwiaty więcej niż w drugiej
skrzyni. Ile kwiatów posadziła
Sabinka w każdej skrzyni?
Ewa
Tomek 16 sekund Gabrysia
Wodą z litrowej butelki można
14 sekund Radek Kinga 15 sekund
napełnić 4 szklanki lub 2 małe
18 sekund
butelki. Zoja miała 4 litry wody. 19 sekund
Napełniła nią już 6 szklanek.
2. Rozwiąż zadania.
Ilu małych butelek potrzeba,
Uczniowie klas trzecich poszli na dzielnicowe zawody sportowe.
aby wlać pozostałą wodę?
Ze szkoły wyszli o godzinie 8.45. Dotarcie na miejsce zajęło im
kwadrans. Powitanie uczestników trwało 10 minut. Później odbyły
26 Idzie wiosna
się zawody w 7 dyscypliach. Na każdą z nich przeznaczono pół
godziny. O której godzinie uczniowie wrócili do szkoły, jeśli ich
droga powrotna trwała kwadrans?
W czasie trzydniowej olimpiady klasy: 3 a,
3 b, 3 c i 3 d, zdobyły razem 1000 punktów. 3 a 3 b 3 c 3 d
Klasa 3 a miała dwa razy mniej punktów 50
niż 3 c. 3 b miała o 100 punktów więcej 50
niż 3 d. Ile punktów zdobyła każda z klas, 50
jeśli wiadomo, że klasa 3 d każdego dnia
otrzymywała 50 punktów?
Sport amatorski i sport zawodowy 65