Page 22 - fizyka cwiczenia 8
        P. 22
     Informacje do zadań 6–7
           Na lekcji fizyki uczniowie wyznaczyli ciepło właściwe wody, używając czajnika
           elektrycznego.
       6   Zastanów się, których z wymienionych pomocy (przyrządów i substancji) użyli
           uczniowie w doświadczeniu. Podkreśl ich nazwy.
                   czajnik elektryczny    baterie    stoper    mieszadło    woda
                      termometr    grzałka    lód    kalorymetr    menzurka
       7   Z jakiego wzoru uczniowie obliczyli ciepło właściwe wody? Zaznacz poprawną
           odpowiedź.
                        m ∙ ΔT                               P ∙ ΔT
                 A.  c =                              B.  c =
                         P ∙ t                               m ∙ t
                        P ∙ m                                P ∙ t ∙ m
                 C.  c =                              D.  c =
                        ΔT ∙ t                                ΔT
                         P ∙ t
                 E.  c =  m ∙ ΔT
       8   Rozwiąż logogryf. Odszukaj w internecie różne znaczenia pojęcia otrzymanego
           jako hasło. Zapisz je poniżej.
                                1
                                2
                           3
                       4
                           5
                           6
           1.  Bojler lub akwen.
           2.  Dostarczane podczas ogrzewania, a odbierane podczas chłodzenia.
           3.  Przyrząd do wyznaczania ciepła właściwego cieczy i ciał stałych.
                                                        J
           4.  Substancja, której ciepło właściwe wynosi 450  kg ∙ °C .
           5.  Inaczej wymiana powietrza w pomieszczeniu.
           6.  Korzyść, pożytek, antonim straty.
                                             20
     	
