Page 26 - 890018_GwK_podrecznik_cz-4_kl-1_2017
P. 26

1.  Przeczytaj zdania. Wyobraź sobie, że kolory mogą mówić.
             Ustal, jakie kolory wypowiedziałyby te zdania.

             Najważniejsze są liście i łodygi kwiatów.

             Nieprawda, bo niebo!

             A pomidory? Wóz strażacki, muchomory?

             Śnieg jest najważniejszy, szron na drzewach zimą!


                 W podobny sposób ułóż zdania o innych kolorach.


          2.  Co robi malarz? Napisz w zeszycie zdanie z odpowiednią nazwą
             czynności.
                                                    buduje

                                    Malarz          muruje  obraz.

                                                    maluje


          3.  Wybierz z ramki nazwy pięciu kolorów i napisz je w zeszycie.
             Obok nich narysuj kółko w odpowiednim kolorze.


           żółty•brązowy•różowy•fioletowy•szary•pomarańczowy




          4.  Wiktor rysował w szkole swoją ulubioną zabawkę. Po powrocie
             do domu dokończył rysunek. Znajdź wszystkie szczegóły,
             które Wiktor dorysował w domu.






















                                                                                            Wiktor, 7 lat
           Rysunek wykonany w szkole                        Rysunek wykonany w domu



   24
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31