Page 26 - 890018_GwK_podrecznik_cz-4_kl-1_2017
P. 26
1. Przeczytaj zdania. Wyobraź sobie, że kolory mogą mówić.
Ustal, jakie kolory wypowiedziałyby te zdania.
Najważniejsze są liście i łodygi kwiatów.
Nieprawda, bo niebo!
A pomidory? Wóz strażacki, muchomory?
Śnieg jest najważniejszy, szron na drzewach zimą!
W podobny sposób ułóż zdania o innych kolorach.
2. Co robi malarz? Napisz w zeszycie zdanie z odpowiednią nazwą
czynności.
buduje
Malarz muruje obraz.
maluje
3. Wybierz z ramki nazwy pięciu kolorów i napisz je w zeszycie.
Obok nich narysuj kółko w odpowiednim kolorze.
żółty•brązowy•różowy•fioletowy•szary•pomarańczowy
4. Wiktor rysował w szkole swoją ulubioną zabawkę. Po powrocie
do domu dokończył rysunek. Znajdź wszystkie szczegóły,
które Wiktor dorysował w domu.
Wiktor, 7 lat
Rysunek wykonany w szkole Rysunek wykonany w domu
24