Page 31 - 891572_GwK_tablice_kl2_2021
P. 31
Szachy
Hetman Wieża
Hetman może poruszać się we wszystkich kierunkach Wieża porusza się po liniach pionowych i poziomych
o dowolną liczbę wolnych pól. o dowolną liczbę wolnych pól do przodu lub do tyłu,
w prawo lub w lewo.
Król
Król jest najważniejszą figurą na szachownicy i jako Ruchy hetmana Ruchy wieży
jedyna figura nie może zostać zbity. Może poruszać się
o jedno pole w poziomie, pionie lub na ukos.
Ruchy króla
Skoczek Pion
Skoczek porusza się o dwa pola w poziomie lub w pionie, Pion może poruszyć się o jedno pole do przodu.
a następnie jedno pole prostopadle do tego kierunku. Tylko w pierwszym ruchu można przesunąć go
Może zbić bierkę przeciwnika stojącą na polu, na którym o dwa pola naprzód.
Goniec kończy ruch. Bierki, przez które przeskakuje, Pion może zbić wrogą bierkę, jeśli znajduje się
Goniec porusza się po liniach ukośnych o dowolną nie są zbijane. ona na jednym z dwóch pól na ukos przed nimi.
liczbę wolnych pól do przodu i do tyłu.
bicie
Ruchy gońca Ruchy skoczka Ruchy pionka
możliwy ruch tylko
za pierwszym razem