Page 67 - 890806_GWK_cwiczenia_ort-gram_Kl-3_2019_srodki_A
P. 67
8. Zagraj z kolegą. Potrzebna ci będzie kostka do gry i dwa pionki.
Na obrzeżach planszy zapisane są przymiotniki. W środku – rzeczowniki.
Waszym zadaniem jest dobrać do przymiotnika, na którym zatrzyma się pionek,
pasujący do wskazanej cechy rzeczownik, a następnie zamalować pole z tym
rzeczownikiem na wybrany – dla każdego zawodnika inny – kolor.
Staraj się jak najprędzej zamalować trzy pola obok siebie (w linii pionowej,
poziomej lub na ukos). Wygrywa ta osoba, która będzie miała więcej takich
„trójek”.
1 2 3 4 5 6 7 8 9
START
miękka miękki miękkie słodki słodka słodkie twardy twarda twarde
35 10
soczysty ciasto ogień kamień woda kot wąż sowa liść zielona
34 11
soczyste dłonie podusz ka śnieg jabłko cukierek schody arbuz pajacyk zielony
33 trawa owoc las papier człowiek lekarz puch światło 12
gorący zielone
32 13
gorąca fotel kwiat dzieło drzwi łóżko rycerz dziecko tartan szorstki
31 14
gorące mur lód ogórek żabka stal serce lawa miś szorstka
30 herbata słońce włosy rama głowa ognie piec słowa 15
mądry szorstkie
29 16
mądra skała spodnie maliny śnieg smak łyżka suknia ognisko zimny
28 17
mądre decyzja materiał dzień sznurek żmija szczotka kraina sałata zimna
27 26 25 24 23 22 21 20 19 18
odważny odważna odważne długie długa długi duże duża duży zimne
65