Page 10 - 890697_GWK_podrecznik_MAT_kl3_cz 2_2019
P. 10
2. Oblicz.
3 + 4 = ? 2 + 8 = ? 9 – 4 = ? 10 – 3 = ?
30 + 40 = ? 20 + 80 = ? 90 – 40 = ? 100 – 30 = ?
300 + 400 = ? 200 + 800 = ? 900 – 400 = ? 1000 – 300 = ?
3. Zapisz na różne sposoby liczby za pomocą składników, które są pełnymi
setkami.
600 = 400 + 200 800 = ? + ?
600 = ? + ? 800 = ? + ?
600 = ? + ? + ? 800 = ? + ? + ?
600 = ? + ? + ? 800 = ? + ? + ?
4. Zapisz w zeszycie sumy i różnice. Oblicz według wzorów.
324 + 35 = 324 + 30 + 5 = 354 + 5 = ?
718 + 61 = 532 + 54 = 807 + 72 = 628 + 41 =
864 – 43 = 864 – 40 – 3 = 824 – 3 = ?
687 – 54 = 346 – 32 = 758 – 53 = 999 – 66 =
5. Narysuj uzupełniony graf w zeszycie. + 147
+ 100 + 40 + 7
Które liczby ukryły się pod znakami
zapytania? 521 ? ? ?
8