Page 10 - 890697_GWK_podrecznik_MAT_kl3_cz 2_2019
P. 10

2.  Oblicz.

                 3 + 4 =  ?                 2 + 8 =  ?                9 – 4 =  ?                10 – 3 =  ?


             30 + 40 =  ?               20 + 80 =  ?              90 – 40 =  ?              100 – 30 =  ?


          300 + 400 =  ?            200 + 800 =  ?             900 – 400 =  ?            1000 – 300 =  ?





          3.  Zapisz na różne sposoby liczby za pomocą składników, które są pełnymi
              setkami.
              600 = 400 + 200                                 800 =  ?  +  ?




               600 =  ?  +  ?                                 800 =  ?  +  ?



               600 =  ?  +  ?  +  ?                           800 =  ?  +  ?  +  ?



               600 =  ?  +  ?  +  ?                           800 =  ?  +  ?  +  ?




          4.  Zapisz w zeszycie sumy i różnice. Oblicz według wzorów.

                            324 + 35 = 324 + 30 + 5 = 354 + 5 =  ?




            718 + 61 =               532 + 54 =               807 + 72 =               628 + 41 =




                            864 – 43 = 864 – 40 – 3 = 824 – 3 =  ?




             687 – 54 =              346 – 32 =               758 – 53 =               999 – 66 =





          5.  Narysuj uzupełniony graf w zeszycie.                                + 147

                                                                        + 100 + 40            + 7

              Które liczby ukryły się pod znakami
              zapytania?                                           521          ?          ?          ?


         8
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15