Page 45 - informatyka 4
P. 45
2. Dokończ logo szkoły. Napisz jej nazwę i numer, a następnie narysuj obrazek ją symbolizujący. Pamiętaj, że
zaprojektowane logo nie musi mieć kształtu tarczy. Wszystko zależy od inwencji twórczej autora projektu.
Zapisz zmiany w pliku Logo szkoły.
Więcej na temat
4
Do przeglądania zdjęć i grafiki służą spe-
cjalne programy, czyli przeglądarki plików 1 3 2
graficznych, np. IrfanView [czytaj: irfan-
wiu]. Za pomocą tego programu możesz
wybrać zdjęcia do elektronicznej kroniki
klasowej.
Okno przeglądarki graficznej
IrfanView
1 Przycisk przeznaczony do otwierania
folderu z obrazami
2 Przyciski nawigacyjne przeznaczone
do przeglądania zdjęć
Przyciski służące do powiększania
3
i zmniejszania obrazu
4 Karta Obraz z narzędziami
do obróbki zdjęcia
W skrócie Czy już umiesz?
Edytor grafiki Paint 1 Wykonaj w programie Paint
jest wyposażony obrazek według podanego
w funkcje i narzędzia wzoru. Następnie skopiuj
służące do tworzenia postać i wklej w lustrze jej odbicie.
i edycji obrazów oraz Zapisz plik w swoim folderze.
do nadawania im
określonej formy. 2 Narysuj w edytorze grafiki
elementy graficzne,
Przeglądarka plików wzorując się na podanych
graficznych IrfanView przykładach. Dokończ rysunek
umożliwia przeglądanie według własnego pomysłu, tak
i przetwarzanie plików aby powstał barwny pejzaż.
graficznych. Zapisz plik w swoim folderze.
43