Page 42 - informatyka 6
P. 42
wprowadź nazwę aplikacji 6 oraz infor-
mację wstępną 7 ,
wprowadź pierwsze pytanie testu 8 i od-
powiedzi 9 (możesz użyć tekstu, obrazu, 6
dźwięku, filmu), zaznacz poprawną odpo- 7
wiedź 10 ,
wprowadź kolejne pytania i odpowiedzi 11 ,
8
zaznacz opcję wyświetlania oceny po za-
kończeniu testu 12 ,
9
możesz wybrać tapetę (tło) testu, wczytu- 10
jąc obraz np. z pliku 13 , 11
12
wprowadź informację zwrotną, która wy-
13
świetli się po rozwiązaniu testu 14 ,
15
14
kliknij w ikonę Zobacz podgląd i za-
kończ 15 , możesz zapisać test lub wpro- 16
wadzić poprawki 16 .
6. Utwórz test jednokrotnego wyboru na temat netykiety, który będzie się składał z 5 pytań.
7. Podzielcie się na grupy. Na platformie edukacyjnej LearningApps utwórzcie Test jednokrotnego wyboru na
temat środowiska Scratch (I grupa), możliwości internetu (II grupa), kodowania (III grupa).
8. Utwórz aplikację Pasujące pary na dowolny temat z zakresu informatyki. W razie potrzeby skorzystaj z inter-
netu lub pomocy nauczyciela.
W skrócie
Treści na platformie edukacyjnej LearningApps są współtworzone przez użytkowników.
Aplikacje tworzone na LearningApps są bezpłatne i składają się z interaktywnych modułów.
Czy już umiesz?
1 Wyjaśnij znaczenie pojęć: platforma edukacyjna, Web 2.0. Potrzebnych informacji poszukaj
w internecie.
2 Wyszukaj w internecie inne platformy edukacyjne. Zapoznaj się z zasobami wybranej platformy.
Zaprezentuj wyszukane informacje w klasie.
3 Wykonaj w programie Paint reklamę, która zachęci twoich kolegów i twoje koleżanki do korzystania
z platformy edukacyjnej LearningApps. Dołącz do reklamy informację o konieczności poszanowania
prawa autorskiego. Zadbaj, aby reklama łączyła w sobie grafikę i tekst.
40