Page 79 - informatyka 6
P. 79
2. Powiedz, które określenia są prawdziwe.
odróżnia firmę od innych identyfikuje instytucję zawiera dane teleadresowe
zawiera wyłącznie ozdobną grafikę PAPIER FIRMOWY utrudnia przekaz treści
zawiera wykaz pracowników firmy zawiera wszystkie dane o firmie często zawiera element ozdobny
Więcej na temat
Wizerunek firmy (również szkoły) to wyobrażenie, jakie mają o niej jej klienci (uczniowie, rodzice). Jest podstawą do
tworzenia dobrej opinii o firmie i warunkiem budowania do niej zaufania. Na wizerunek składają się przeważnie pozy-
tywne skojarzenia z jej nazwą lub znakiem graficznym. Dlatego ważny jest m.in. profesjonalnie zaprojektowany papier
firmowy z nazwą, adresem i logo firmy używany do korespondencji.
W skrócie
Papier firmowy służy do prowadzenia korespondencji służbowej. Zawiera dane teleadresowe firmy
i element graficzny, np. jej logo.
Edytor tekstu Microsoft Word umożliwia zaprojektowanie papieru firmowego.
Podczas tworzenia papieru firmowego należy pamiętać, żeby nie używać zbyt wielu zdobień, kształtów
i kolorów, aby odbiorca mógł skupić uwagę na treści korespondencji.
Czy już umiesz?
1 Wspólnie z koleżanką lub kolegą przygotuj w edytorze obrazów GIMP projekt grafiki do papieru
firmowego dla wybranej grupy uczniów, firmy lub organizacji:
− szkolnego koła teatralnego, − zakładu produkującego zabawki,
− klubu piłki nożnej, − wolontariuszy, którzy opiekują się zwierzętami.
2 Przygotuj na własny użytek ozdobny papier listowy na wzór papieru firmowego. Wykorzystaj wykonane
w edytorze grafiki własne logo.
3 Dobierzcie się w pary i przygotujcie papier firmowy dla Szkolnego Klubu Sportowego w edytorze tekstu
Microsoft Word. Wykorzystajcie w nim zaprojektowaną w programie GIMP kompozycję graficzną składającą
się z dwóch warstw. Zaprezentujcie swoją pracę w klasie.
77