Page 5 - informatyka 7
P. 5

Spis treści




          1.     Rozwiązywanieproblemówiprogramowanie            3.     Planujemy, tworzymyiprezentujemy



             algorytmów    –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––  5  – praceprojektowe   ––––––––––––––––––––––––––––––––  59

          1.1   Sposoby przedstawiania algorytmów    ––––––––––––––   6   3.1  Zatrzymać wspomnienia – projekt kolażu

                                                                     w edytorze obrazów GIMP   –––––––––––––––––––––––––  60
          1.2  Tworzymy własne programy sterujące robotem    ––––  11

          1.3  Od planowania do realizacji.                      3.2  Jak zmienić zdjęcie w artystyczny szkic?    ––––––––––  66
             Programowanie w środowisku Scratch   –––––––––––––  14   3.3  Tworzymy ulotkę z wykorzystaniem szablonu   ––––––  69
          1.4  Na czym polega programowanie tekstowe             3.4  Wstawiamy filmy i dźwięki do prezentacji
             w Pythonie?   –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––  18  multimedialnej   –––––––––––––––––––––––––––––––––––––   74
          1.5  Programowanie i testowanie algorytmów             Podsumowanie działu 3    ––––––––––––––––––––––––––––––––  78
             w języku Python   –––––––––––––––––––––––––––––––––––––  21
          Link do wiedzy                                                ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––  80
          Sposoby kodowania tekstów i obrazów    ––––––––––––––––   24  Indeks
          1.6  Rozwiązywanie problemów w arkuszu
             kalkulacyjnym z zastosowaniem adresowania
             bezwzględnego   ––––––––––––––––––––––––––––––––––––  26
          1.7  Stosowanie adresowania mieszanego w arkuszu
             kalkulacyjnym    –––––––––––––––––––––––––––––––––––––  28
          1.8  Funkcje w arkuszu kalkulacyjnym   –––––––––––––––––––  31
          1.9  Prezentowanie danych i wyników
             z użyciem różnych typów wykresów   ––––––––––––––––  35
          Podsumowanie działu 1   –––––––––––––––––––––––––––––––––   37


          2.    Możliwościkomputerówisieci– zastosowanie



             technikicyfrowej    ––––––––––––––––––––––––––––––––––   39

          2.1  Jak zrozumieć komputer?   ––––––––––––––––––––––––––  40
          2.2  Poznajemy wybrane rodzaje licencji na

             oprogramowanie i zasoby w sieci   ––––––––––––––––––  44
          2.3  Rozwój informatyki na przestrzeni wieków. Tworzenie
             prezentacji z wykorzystaniem aplikacji Sway   ––––––  48
          Link do wiedzy
          Kompetencje informatyczne w różnych zawodach    –––––  52
          2.4  Tworzymy i prezentujemy testy na temat etyki
             w świecie IT  ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––  54
          Podsumowanie działu 2    ––––––––––––––––––––––––––––––––  57
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10