Page 75 - 890989_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_cz2
P. 75
Odejmowanie w zakresie 6
1. Przyjrzyj się obrazkowi. Wymień litery oznaczające domy, do których kolejno szedł listonosz,
jeśli miał jedną przesyłkę do mieszkańca każdego domu, a nie szedł dwa razy tą samą drogą.
Czy jest tylko jedna taka droga?
E A O
U
Y
I
• Ile listów trzyma w ręce listonosz?
• Wymień kolejno liczbę listów, która zostawała listonoszowi po minięciu kolejnego domu.
• Ile listów przyniósł listonosz z powrotem na pocztę?
2. Policz, ile jest lampek w kolejnych szeregach.
Ile z nich się świeci, a ile – nie?
73
• Do każdego szeregu lampek ułóż po dwa przy-
kłady na odejmowanie. W jednym przykładzie
od liczby lampek odejmuj liczbę świecących
się lampek, a w drugim – odejmuj liczbę tych,
które się nie świecą. Napisz te przykłady w ze-
szycie.
3. Przyjrzyj się planszy i obliczeniom, a potem odpowiedz na pytania.
=
6 – 0 6 • Od jakiej liczby odejmujemy we
wszystkich tych przykładach?
=
6 – 1 5 • Jak zmienia się odejmowana liczba
w kolejnych przykładach?
=
6 – 2 4 • Jak zmienia się wynik w kolejnych
przykładach?
=
6 – 3 3 • Czy są jeszcze inne przykłady na odej-
mowanie dwóch liczb w zakresie 6?
=
6 – 4 2 • Zastosuj powyższe obserwacje i za-
pisz w zeszycie wszystkie przykłady
=
6 – 5 1 na odejmowanie dwóch liczb w za-
kresie 5 (4, 3, 2).
=
6 – 6 0