Page 37 - 890990_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_cz3
P. 37
Porównywanie i porządkowanie liczb w zakresie 9
1. W każdej tabelce czytaj liczby od najmniejszej do największej i odpowiadające im sylaby.
Co to za wyrazy?
9 8 8 7 9 7 9 5
cia bab cy ku ki wo ce o
8 7 6 9 7 1 5 9 3
ni kier cu ca klo mo cy wy to
2. Jakich liczb brakuje?
0, 1, ?, 3, 4, ?, 6, ?, ?, 9 ?, 8, 7, ?, 5, ?, ?, 2, 1, ?
3. Przygotuj 2 pionki. Aby odpowiedzieć na pytania, stawiaj pionki na odpowiednich polach.
35
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
• Które liczby są większe od 5? Zapytaj w ten sposób o inne liczby.
• Które liczby są mniejsze od 8? Zapytaj w ten sposób o inne liczby.
• Które liczby są równe liczbie 9? Zapytaj w ten sposób o inne liczby.
• Które liczby są większe od 5, a mniejsze – od 9? Zapytaj w ten sposób o inne liczby.
• Które liczby są mniejsze od 7, a większe – od 3? Zapytaj w ten sposób o inne liczby.
4. Przeczytaj pary wyrazów i policz w nich litery. W każdej parze przeczytaj wyraz, który ma mniej
liter.
cekiny – noc cukierki – córka
cyrk – cynamon kamienica – co
• Który wyraz ma 9 liter?
• Napisz te wyrazy w zeszycie – od najmniejszej liczby liter do największej. Obok każdego z nich
napisz, ile ma liter.
5. Porównaj pary liczb. Zapisz je w zeszycie i wstaw między nie znaki: < lub >.
9 ? 5 7 ? 9 9 ? 4 8 ? 9 9 ? 6 0 ? 9