Page 54 - 890990_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_cz3
P. 54
Porównywanie i porządkowanie liczb w zakresie 10
1. Obejrzyj obrazki.
Gabrysia Gustaw Agata Bogdan
• Wymień imiona dzieci od najmłodszego do najstarszego. Jak się dowiesz, po ile mają lat?
• Które dziecko ma najmniej świeczek na torcie, a które ma ich najwięcej?
• Wymień liczbę świeczek na każdym torcie – od największej do najmniejszej.
• Jak ma na imię dziecko, które nie jest najstarsze ani najmłodsze i jest dziewczynką?
• Jak ma na imię dziecko, które nie jest najstarsze ani najmłodsze i nie jest dziewczynką?
2. Przeczytaj menu.
Menu [czytaj: meni]
Sajgonki 2 zł
Pierogi 5 zł
52 Rogaliki 6 zł
Galaretka 4 zł
Deser jagodowy 3 zł
Gofry 1 zł
• Przeczytaj nazwy potraw w kolejności od najtańszej do najdroższej.
• Przeczytaj nazwy potraw w kolejności od najdroższej do najtańszej.
• Potrawa, o której myślę, nie jest ani najtańsza, ani najdroższa, a jej nazwa kończy się sylabą gi.
• Wymień nazwy wszystkich potraw droższych od galaretki.
• Wymień nazwy wszystkich potraw tańszych od pierogów.
• Wymień nazwy wszystkich potraw, które są droższe od deseru jagodowego, a tańsze od rogalików.
3. Porównaj pary liczb. Zapisz te pary liczb w zeszycie i wstaw między nie znaki: >, < lub =.
10 ? 8 3 ? 10 10 ? 7 10 ? 10
4 ? 10 10 ? 6 5 ? 10 10 ? 9
4. Jakich liczb brakuje?
0, ?, ?, 3, 4, ?, 6, ?, ?, 9, ? 10, ?, 8, 7, ?, 5, ?, ?, 2, 1, ?
• Których z kolei liczb brakuje w szeregach?