Page 54 - 890990_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_cz3
        P. 54
     Porównywanie i porządkowanie liczb w zakresie 10
             1. Obejrzyj obrazki.
                 Gabrysia                 Gustaw                     Agata                   Bogdan
           •  Wymień imiona dzieci od najmłodszego do najstarszego. Jak się dowiesz, po ile mają lat?
           •  Które dziecko ma najmniej świeczek na torcie, a które ma ich najwięcej?
           •  Wymień liczbę świeczek na każdym torcie – od największej do najmniejszej.
           •  Jak ma na imię dziecko, które nie jest najstarsze ani najmłodsze i jest dziewczynką?
           •  Jak ma na imię dziecko, które nie jest najstarsze ani najmłodsze i nie jest dziewczynką?
           2. Przeczytaj menu.
                                              Menu [czytaj: meni]
                                          Sajgonki                        2 zł
                                          Pierogi                         5 zł
    52                                    Rogaliki                       6 zł
                                          Galaretka                       4 zł
                                          Deser jagodowy                  3 zł
                                          Gofry                           1 zł
           •  Przeczytaj nazwy potraw w kolejności od najtańszej do najdroższej.
           •  Przeczytaj nazwy potraw w kolejności od najdroższej do najtańszej.
           •  Potrawa, o której myślę, nie jest ani najtańsza, ani najdroższa, a jej nazwa kończy się sylabą gi.
           •  Wymień nazwy wszystkich potraw droższych od galaretki.
           •  Wymień nazwy wszystkich potraw tańszych od pierogów.
           •  Wymień nazwy wszystkich potraw, które są droższe od deseru jagodowego, a tańsze od rogalików.
           3. Porównaj pary liczb. Zapisz te pary liczb w zeszycie i wstaw między nie znaki: >, < lub =.
             10  ?  8                  3 ? 10                    10 ? 7                   10 ? 10
             4  ?  10                  10 ? 6                    5 ? 10                   10  ?  9
           4. Jakich liczb brakuje?
                 0, ?, ?, 3, 4, ?, 6, ?, ?, 9, ?             10, ?, 8, 7, ?, 5, ?, ?, 2, 1, ?
           •  Których z kolei liczb brakuje w szeregach?





