Page 77 - 890990_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_cz3
P. 77
Porównujemy wysokości
1. Przeczytaj, jakiego wzrostu jest każdy z matematyczaków.
3 cm
4 cm
10 cm
1 cm
7 cm
9 cm
75
O 6 cm
5 cm 2 cm 8 cm
• Wymień matematyczaki od najwyższego do najniższego, czytając litery, którymi są oznaczone.
• Wymień matematyczaki, które mierzą więcej niż 6 cm.
• Wymień matematyczaki, które mierzą mniej niż 5 cm.
• Wymień matematyczaki, które mierzą mniej niż 8 cm, a więcej niż 5 cm.
• Wymień pary matematyczaków, które mierzą razem 10 cm. Czy wszystkie matematyczaki
muszą mieć parę? Zapisz w zeszycie wysokości tych par według wzoru:
+
=
10 cm … cm … cm
• Wymień pary matematyczaków, których wysokość różni się o 3 cm. Czy wszystkie matematy-
czaki będą miały pary? Zapisz w zeszycie wysokości tych par według wzoru:
3 cm = … cm – … cm
• Wymyśl inny warunek, według którego możesz wyszukiwać matematyczaki na obrazku.