Page 77 - 890990_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_cz3
P. 77

Porównujemy wysokości


          1. Przeczytaj, jakiego wzrostu jest każdy z matematyczaków.













                                                                           3 cm

                   4 cm








                                                10 cm

                                                                       1 cm


                                                                                                7 cm

                                 9 cm

                                                                                                                75










                                         O                  6 cm





               5 cm                     2 cm                                              8 cm



        •  Wymień matematyczaki od najwyższego do najniższego, czytając litery, którymi są oznaczone.
        •  Wymień matematyczaki, które mierzą więcej niż 6 cm.
        •  Wymień matematyczaki, które mierzą mniej niż 5 cm.
        •  Wymień matematyczaki, które mierzą mniej niż 8 cm, a więcej niż 5 cm.
        •  Wymień  pary  matematyczaków,  które  mierzą  razem  10  cm.  Czy  wszystkie  matematyczaki
           muszą mieć parę? Zapisz w zeszycie wysokości tych par według wzoru:
                                                              +
                                                      =
                                               10 cm   … cm   … cm
        •  Wymień pary matematyczaków, których wysokość różni się o 3 cm. Czy wszystkie matematy-
           czaki będą miały pary? Zapisz w zeszycie wysokości tych par według wzoru:
                                               3 cm = … cm – … cm
        •  Wymyśl inny warunek, według którego możesz wyszukiwać matematyczaki na obrazku.
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82