Page 64 - 890991_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_cz4
P. 64

Dodawanie i odejmowanie w drugiej dziesiątce


             1.Z podanych liczb ułóż i zapisz w zeszycie 7 przykładów

             na dodawanie dwóch liczb, których wyniki będą równe 16.


             Liczby nie mogą się powtarzać. Wymyśl sposób tworzenia


             tych przykładów. Opowiedz o nim innym dzieciom.




                               3       12       0       10       2       11      13

                               1       14       6        5      16        4      15





           2.Zmierz pary linii. Oblicz za pomocą odejmowania, jaka jest

             różnica długości między liniami w każdej parze.









    62


















           3.Narysuj wskazane pary linii w zeszycie. Zapisz obliczenia


             za pomocą odejmowania.



           •    Jedna linia ma długość 16 cm, a druga jest o 2 cm krótsza.

             Jaką długość ma druga linia?




           •    Jedna linia ma długość 16 cm, a druga jest o 4 cm krótsza.

             Jaką długość ma druga linia?
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69