Page 64 - 890991_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_cz4
P. 64
Dodawanie i odejmowanie w drugiej dziesiątce
1.Z podanych liczb ułóż i zapisz w zeszycie 7 przykładów
na dodawanie dwóch liczb, których wyniki będą równe 16.
Liczby nie mogą się powtarzać. Wymyśl sposób tworzenia
tych przykładów. Opowiedz o nim innym dzieciom.
3 12 0 10 2 11 13
1 14 6 5 16 4 15
2.Zmierz pary linii. Oblicz za pomocą odejmowania, jaka jest
różnica długości między liniami w każdej parze.
62
3.Narysuj wskazane pary linii w zeszycie. Zapisz obliczenia
za pomocą odejmowania.
• Jedna linia ma długość 16 cm, a druga jest o 2 cm krótsza.
Jaką długość ma druga linia?
• Jedna linia ma długość 16 cm, a druga jest o 4 cm krótsza.
Jaką długość ma druga linia?