Page 80 - 891402 podrecznik Ja i moja szkola na nowo, kl. 2 cz. 1
P. 80
Mnożenie i dodawanie w zakresie 25. Kolejność wykonywania działań
1. Oblicz według wzoru. Najpierw mnóż, potem dodawaj.
3 · 4 + 8 = 12 + 8 = 4 · 2 + 6 = + =
2 · 5 + 7 = + = 4 · 4 + 8 = + =
5 · 3 + 9 = + = 5 · 0 + 5 = + =
2. Dzieci zawiesiły w klasie rysunki przedstawiające przyrodę jesie-
nią. Po lewej stronie tablicy zawiesiły w dwóch rzędach po 5 ry-
sunków, a po prawej stronie zawiesiły 15 rysunków. Ile rysunków
zawiesiły dzieci?
Jak to można rozwiązać?
Rozwiązałem zadanie tak.
1. Liczba rysunków po lewej stronie.
2 · 5 = 10
2. Liczba rysunków po prawej stronie: 15.
78
3. Liczba rysunków razem.
10 + 15 = 25
A ja proponuję połączyć te rozwiązania
i zapisy.
2 · 5 + 15 = 10 + 15 = 25
• Czym się różnią rozwiązania matematyczaków? A co je łączy?
Rozwiąż zadania sposobem matematyczaka – dziewczynki.
3. Dzieci w szkole miały między zajęciami 2 przerwy 5-minutowe
i jedną 10-minutową. Ile minut razem trwały przerwy między
zajęciami?
4. Dzieci w szkole oglądały album o zwierzętach szykujących się do
zimowego snu. Na czterech stronach były po cztery zdjęcia, a na pią-
tej stronie było sześć zdjęć. Ile zdjęć zwierząt było na tych stronach?