Page 86 - 891402 podrecznik Ja i moja szkola na nowo, kl. 2 cz. 1
P. 86
Mnożenie i odejmowanie w zakresie 25. Kolejność wykonywania działań
1. Oblicz według wzoru. Najpierw mnóż, potem odejmuj.
3 · 4 – 4 = 12 – 4 = 4 · 2 – 8 = – =
4 · 5 – 7 = – = 4 · 4 – 6 = – =
5 · 3 – 9 = – = 5 · 5 – 7 = – =
2. Dzieci pracowały w 4 grupach. Każda grupa miała napisać 5
wyrazów z ó wymiennym. Po sprawdzeniu okazało się, że dwa wy-
razy się powtarzały, więc dzieci je skreśliły. Ile wyrazów zostało?
Jak można rozwiązać to zadanie?
Rozwiązałam zadanie tak.
1. Liczba wyrazów napisanych przez grupy.
4 · 5 = 20
2. Liczba wyrazów powtórzonych: 2.
84 3. Liczba wyrazów pozostałych:
20 – 2 = 18
A ja proponuję połączyć te rozwiązania
i zapisy.
4 · 5 – 2 = 20 – 2 = 18
• Czym się różnią rozwiązania proponowane przez matematyczaki?
A co je łączy?
Rozwiąż zadania sposobem matematyczaka – chłopaka.
3. Dzieci zrobiły ludziki z kasztanów. Ustawiły je na 3 półkach, po 5
ludzików na każdej. 2 ludziki przewróciły się i popsuły. Ile zostało
całych ludzików?
4. Marcin miał 5 monet 5-złotowych. Na bilet do kina wydał 6 zł.
Ile złotych mu zostało?