Page 49 - 891403 podrecznik Ja i moja szkola na nowo, kl. 2 cz. 2
P. 49
Kolejność wykonywania działań. Dzielenie i dodawanie w zakresie 25
1. Oblicz według wzoru. Najpierw dziel, potem dodawaj.
3 5
12 : 4 + 8 = 3 + 8 = 20 : 4 + 17 =
25 : 5 + 7 = 10 : 2 + 9 =
15 : 3 + 9 = 0 : 5 + 0 =
2. Julek w swoim laboratorium ustawił 12 flakoników na 3 półkach,
po tyle samo na każdej z nich. Na najwyższą z tych półek dostawił
3 flakoniki najniebezpieczniejszych substancji. Ile flakoników stało
na tej półce?
Rozwiązałem zadanie tak:
1. Liczba flakoników na półce.
12 : 3 = 4
2. Liczba flakoników na najwyższej półce.
4 + 3 = 7
47
Proponuję połączyć te rozwiązania i zapisy.
12 : 3 + 3 = 4 + 3 = 7
• Czym się różnią zapisy rozwiązania zadania zaproponowane przez
matematyczaki? A co je łączy?
3. Zapisz rozwiązania zadań sposobem matematyczaka – dziewczynki.
• Babcia dała Julkowi i Irence 10 zł do równego podziału. Julek
dołożył swoją część pieniędzy do skarbonki, w której miał 16 zł.
Ile pieniędzy ma teraz Julek w skarbonce?
• Dzieci w szkole przez 4 dni przeczytały 8 wierszy Juliana Tuwima,
po tyle samo każdego dnia. Piątego dnia przeczytały o 2 wiersze
więcej niż każdego z poprzednich dni. Ile wierszy przeczytały dzie-
ci piątego dnia?