Page 9 - 891405 podrecznik Ja i moja szkola na nowo, kl. 2  cz. 4
        P. 9
     Przysłówki
                                     Przysłówek to część mowy, która między
                                     innymi określa, jak wykonywana jest czynność.
                                     Odpowiada wtedy na pytanie: jak?
                                     Piszę (jak?) starannie. Biegnę (jak?) szybko.
          1. Odszukaj przysłówki w rymowance.
           Kot ostrożnie stawiał łapki
           i cicho się skradał.
           Nagle czmychnął.
           Pies go dostrzegł
           i głośno ujadał.
          2. Dokończ zdania, dopowiadając po dwa przysłówki.
           Dziewczynka tańczy (jak?) …                         Rowerzysta jedzie (jak?) …
                                                                                                                 7
        3. Od podanych przymiotników utwórz przysłówki.
                   prosta                   cichy                   niska                 ciemne
                   sucha                   luźna                   gruby                  szeroka
        4. Do  podanych  przysłówków  dobierz  przysłówki  o  znaczeniu  przeciwnym.
           Zapisz te pary przysłówków w zeszycie.
                  dobrze                  wesoło                   prosto                  ciepło
                   ładnie                 szybko                   blisko                 głęboko





