Page 27 - 891406 podrecznik Ja i moja szkola na nowo, kl. 2 cz. 5
P. 27
Obok chłopców stanął Krzysiek
– O co wy się tak kłócicie?
– Na podwórku, tam przy płocie,
liczyliśmy ślady w błocie!
– Ale on się ciągle myli!
– Uspokójcie się w tej chwili!
Zamiast krzyczeć, razem idźcie
i od nowa je policzcie!
– Całkiem mądre rozwiązanie,
że też nie wpadliśmy na nie!
Chodźmy liczyć ślady w błocie!
No i było po kłopocie!
Morał:
Zamiast kłótni, wrzasków, ryku,
rozwiąż problem – i po krzyku! 25
1. Co było przyczyną konfliktu między chłopcami? Co poradził im Krzysiek?
2. Co jest przyczyną kłótni między dziewczynkami przedstawionymi na ilustracji?
Co poradziła im pani?
3. Jaki jest morał wiersza? Czy postępujesz zgodnie z nim? Podaj przykład.
4. Co to jest kompromis? Które obrazki pokazują kompromisowe rozwiązania
sporów?
5. Co może być powodem konfliktów między dziećmi?
6. Sformułujcie w klasie wniosek dotyczący sposobów rozstrzygania sporów.
Zapiszcie go w zeszytach.
rozmowa, dyskusja, pojednanie, ugoda