Page 13 - 890750_JiMS_Mysle i licze kl 3
P. 13
Jednostki długości
1. Zmierz długości linii. Zapisz wyniki pomiarów. Jeśli to możliwe, zapisz wyniki pomiarów
na dwa sposoby – użyj różnych jednostek długości.
lub Znam takie jednostki długości, któ-
rych skróty to: m, dm, cm, mm. Czy
można zmierzone długości zapisać
lub z użyciem tylko mm?
lub lub
2. Matematyczaki skakały w dal. W ramkach, w których jest to możliwe, otocz pętlą tego
matematyczaka, który oddał krótszy skok.
Skoczyłam na Skoczyłem na
odległość 70 mm. odległość 5 cm 7 mm.
Skoczyłam na Skoczyłem na 11
odległość 7 cm. odległość 57 mm.
Skoczyłam na Skoczyłem na
odległość 10 cm 8 mm. odległość 7 cm 9 mm.
Skoczyłam na Skoczyłem na
odległość 8 cm 9 mm. odległość 7 cm 7 mm.
• Odszukaj pary, w których nie można określić, który matematyczak oddał krótszy skok.
Oznacz te pary gwiazdką. Napisz wyjaśnienie tych sytuacji.