Page 35 - 890729_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz1
P. 35
Jednostki długości
1. Dzieci uczyły się posługiwać kompasem w terenie. Obejrzyj plany i wskaż
pasujące do nich opisy. Powiedz, co znalazło każde dziecko na końcu swo-
jej drogi.
płn. płn.
zach. wsch.
wsch.
zach.
płd. płd.
Olaf • Hania •
Cztery kroki na północ. Cztery Cztery kroki na północ. Cztery
kroki na zachód. Trzy kroki na kroki na zachód. Pięć kroków 33
północny zachód. Pięć kroków na północny wschód. Cztery
na południe. Sześć kroków na kroki na południowy wschód.
północny wschód. Dwa kroki na południe.
• Narysuj i opisz w zeszycie plan innej drogi w terenie. Uwzględnij w nim co
najmniej 4 kierunki geograficzne.
2. Zamień jednostki długości i zapisz przykłady w zeszycie.
40 mm = cm 80 mm = cm 60 mm = cm
7 cm = mm 5 cm = mm 10 cm = mm
32 mm = cm mm 57 mm = cm mm 76 mm = cm mm
8 dm = cm 10 dm = cm 5 dm = cm
10 cm = dm 70 cm = dm 40 cm = dm