Page 54 - 890729_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz1
P. 54
Dodawanie liczb dwucyfrowych bez przekraczania progu dziesiątkowego
1. Objaśnij, jak liczy matematyczak.
+
+
=
+
+
=
=
=
+
+
23 32 20 30 3 2 50 5 55 23 32 55
• Oblicz podane sumy tymi sposobami w zeszycie.
+
+
=
=
=
+
=
+
54 35 47 22 83 16 74 23
2. Obejrzyj plan i odpowiedz na pytania.
szkoła dom Aleksa dom Darka
6 km 2 km 7 km
3 km 3 km 3 km 4 km
52 1 km 1 km
7 km 4 km
dom Filipa
dom Mateusza
• Iloma drogami mogą dojechać do szkoły Aleks, Darek, Filip i Mateusz?
• Oblicz długości tych dróg i wskaż każdemu chłopcu najkrótszą drogę.
3. Przeczytaj, jak można liczyć w pamięci. Objaśnij te sposoby.
+
+
=
+
=
=
21 38 21 38 21 38
+
=
+
=
=
+
20 30 50 21 30 51 21 40 61
=
+
+
=
=
1 8 9 51 8 59 61 – 2 59
=
+
50 9 59
• Podaną sumę oblicz w pamięci każdym ze sposobów i porównaj wyniki.
=
+
62 27
• Który sposób najbardziej ci odpowiada? A może masz jeszcze inny sposób
obliczania takich sum? Zaprezentuj go.