Page 18 - 890730_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz2
P. 18

Rozwiązywanie zadań złożonych na mnożenie i dodawanie


           1. Oblicz.       Pamiętaj, że mnożenie wykonujemy

                            przed dodawaniem.





                                                               =
                                                         +
                           =
                                                                                             +
                                                                                                   =
                    +
               3 · 3   56                           2 · 4   78                          3 · 2   87
                  +
                           =
                                                                                          +
                                                                                                    =
                                                      +
                                                               =
             68   4 · 4                           76   3 · 5                          48   5 · 5
             Rozwiąż zadania w zeszycie. Przedstaw rozwiązanie każdego z nich
             w jednym zapisie. Pomogą ci w tym drzewka.
          2. Gaja ma 4 lata. Brat Gai, Olaf, ma 2 razy więcej lat niż                     ·
            Gaja. Ich mama jest starsza od Olafa o 27 lat. Ile lat
            ma mama Gai i Olafa?                                                             +


            3. Na akademię z okazji Narodowego Święta Niepodległo-

            ści przygotowano w auli 56 krzeseł i 5 ławek, na których
            mieści się po 5 osób. Ile miejsc siedzących przygotowa-                               ·

            no w auli?                                                                       +                 17


          4. Kiedy powiedzieć liczba, a kiedy – ilość?



             O tym, co się da policzyć, mówimy: O tym, czego się nie da policzyć,

             •  liczba osób, np. liczba dzieci,               ale da się zmierzyć, mówimy:
             •  liczba zwierząt, np. liczba słoni,            •  ilość piasku, np. 5 kg piasku,
             •  liczba roślin, np. liczba drzew,              •  ilość płynów, np. 1 l wody,

             •  liczba rzeczy, np. liczba kredek.             •  ilość mąki, np. 20 dag mąki.




          •  Oceń, które zdania są poprawne. Popraw zdania, w których niepoprawnie
            użyto wyrazów liczba i ilość. Zapisz poprawione zdania w zeszycie.

             Jaką liczbę jabłek przygotować na podwieczorek?

             Jaka jest ilość miejsc w tym autobusie?
             Jaka jest liczba przecieru pomidorowego w tym sosie?

             Pamiętasz ilość dzieci w twojej klasie?
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23