Page 18 - 890730_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz2
P. 18
Rozwiązywanie zadań złożonych na mnożenie i dodawanie
1. Oblicz. Pamiętaj, że mnożenie wykonujemy
przed dodawaniem.
=
+
=
+
=
+
3 · 3 56 2 · 4 78 3 · 2 87
+
=
+
=
+
=
68 4 · 4 76 3 · 5 48 5 · 5
Rozwiąż zadania w zeszycie. Przedstaw rozwiązanie każdego z nich
w jednym zapisie. Pomogą ci w tym drzewka.
2. Gaja ma 4 lata. Brat Gai, Olaf, ma 2 razy więcej lat niż ·
Gaja. Ich mama jest starsza od Olafa o 27 lat. Ile lat
ma mama Gai i Olafa? +
3. Na akademię z okazji Narodowego Święta Niepodległo-
ści przygotowano w auli 56 krzeseł i 5 ławek, na których
mieści się po 5 osób. Ile miejsc siedzących przygotowa- ·
no w auli? + 17
4. Kiedy powiedzieć liczba, a kiedy – ilość?
O tym, co się da policzyć, mówimy: O tym, czego się nie da policzyć,
• liczba osób, np. liczba dzieci, ale da się zmierzyć, mówimy:
• liczba zwierząt, np. liczba słoni, • ilość piasku, np. 5 kg piasku,
• liczba roślin, np. liczba drzew, • ilość płynów, np. 1 l wody,
• liczba rzeczy, np. liczba kredek. • ilość mąki, np. 20 dag mąki.
• Oceń, które zdania są poprawne. Popraw zdania, w których niepoprawnie
użyto wyrazów liczba i ilość. Zapisz poprawione zdania w zeszycie.
Jaką liczbę jabłek przygotować na podwieczorek?
Jaka jest ilość miejsc w tym autobusie?
Jaka jest liczba przecieru pomidorowego w tym sosie?
Pamiętasz ilość dzieci w twojej klasie?