Page 28 - 890730_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz2
P. 28
Pisownia nienie z przymiotnikami w stopniu równym
Przymiotniki w stopniu równym z nie jako przecze-
niem pisz łącznie, np.: niesmaczne, niemiłe, niedobre.
1. Obejrzyj obrazki. Z rozsypanek wyrazowych ułóż tytuły obrazków. Zapisz je
w zeszycie i podkreśl przymiotniki.
zabawa zapałkami się nieostrożne nożyczkami
niebezpieczna posługiwanie
27
kamień przez skok na niefrasobliwe ulicy
niefortunny zachowanie
2. Przeczytaj w tabeli tylko przymiotniki.
nieobecny nieporządek nieposłuszny niewygoda
nieposłuszeństwo nieobecność niechęć niedokładny
niechętny nieporządny niedokładność niewygodny
• Jak piszemy nie z przymiotnikami w stopniu równym?
• Przeczytaj w tabeli tylko rzeczowniki.
• Jak piszemy nie z rzeczownikami?
• Przeczytaj parami – rzeczowniki i utworzone od nich przymiotniki.
3. Ułóż pięć zdań z podanymi przymiotnikami, ale użyj tych wyrazów z przecze-
niem nie. Zapisz te zdania w zeszycie.
smaczna, długi, kolorowe, ładne, wysocy