Page 28 - 890730_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz2
P. 28

Pisownia nienie z przymiotnikami w stopniu równym



                                       Przymiotniki w stopniu równym z nie jako przecze-

                                       niem pisz łącznie, np.: niesmaczne, niemiłe, niedobre.




         1. Obejrzyj obrazki. Z rozsypanek wyrazowych ułóż tytuły obrazków. Zapisz je
           w zeszycie i podkreśl przymiotniki.













                       zabawa  zapałkami                           się  nieostrożne  nożyczkami

                          niebezpieczna                                       posługiwanie









                                                                                                               27


                    kamień  przez  skok                                na  niefrasobliwe  ulicy
                          niefortunny                                         zachowanie

          2. Przeczytaj w tabeli tylko przymiotniki.

                  nieobecny                nieporządek            nieposłuszny            niewygoda


             nieposłuszeństwo              nieobecność                niechęć            niedokładny

                   niechętny               nieporządny           niedokładność           niewygodny

        •  Jak piszemy nie z przymiotnikami w stopniu równym?

        •  Przeczytaj w tabeli tylko rzeczowniki.
        •  Jak piszemy nie z rzeczownikami?

        •  Przeczytaj parami – rzeczowniki i utworzone od nich przymiotniki.

        3. Ułóż pięć zdań z podanymi przymiotnikami, ale użyj tych wyrazów z przecze-
           niem nie. Zapisz te zdania w zeszycie.

                                  smaczna, długi, kolorowe, ładne, wysocy
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33