Page 48 - 890730_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz2
P. 48

Iloczyny: 8 · 6, 9 · 6, 10 · 6


           1. Powiedz z pamięci wielokrotności liczby 6, od 0 do 60 i wspak.

          2. Oblicz iloczyny w pamięci. Wymień na głos kolor, na którym zapisany jest
            wynik każdego z tych iloczynów.

               2 · 6       4 · 6       1 · 6      3 · 6       6 · 6       5 · 6      0 · 6       7 · 6



                 0           6          12          18         24          36         42          30



                          Jak obliczyć iloczyny:             Jeśli dobrze pamiętasz
                                          =
                                   8 · 6   ?                  iloczyny z zadania 2.,
                                          =
                                   9 · 6   ?                     to możesz z nich
                                           =
                                  10 · 6   ?                         skorzystać.


          3. Oblicz iloczyny w zeszycie według wzoru. Wskaż najlepsze dla ciebie uła-

            twienia w obliczaniu tych iloczynów.
                                                                                     +
                                                                                               =
                   =
                                                   =
                                      =
                             +
                                                                            =
            8 · 6  4 · 6  4 · 6   24 + 24   48                       8 · 6  6 · 6  2 · 6
                                                                            =
                             +
                                      =
                                                                                     +
                   =
                                                                                              =
            8 · 6  5 · 6  3 · 6                                      8 · 6  7 · 6  1 · 6
                                                                                                               47
          4. Bartek trenuje biegi przełajowe. W czasie treningu przebiega wyznaczoną tra-
            sę w pobliskim lesie. Za każdym razem pokonanie tej trasy zajmuje mu nie
            więcej niż 6 minut. Czy na pokonanie 8 razy tej trasy wystarczy mu godzina?
          5. Oblicz iloczyny w zeszycie. Wskaż najlepsze dla ciebie ułatwienia w oblicza-
            niu tych iloczynów.
                                                                                              =
                                                                            =
                                                                                     +
                   =
                             +
                                      =
            9 · 6  5 · 6  4 · 6                                      9 · 6  7 · 6  2 · 6
                                                                            =
                                                                                              =
                                                                                     +
                   =
                             +
                                      =
            9 · 6  6 · 6  3 · 6                                      9 · 6  8 · 6  1 · 6
          6. Na zajęcia sportowe trener przygotował tor przeszkód złożony z dziewięciu
            odcinków, każdy o długości sześciu metrów. Jaką długość miała cała trasa?
          •  Ilu pachołków musiał użyć trener, by ustawić taką trasę, jeśli ustawiał je na
            początku i na końcu każdego odcinka?
           7. Napisz w zeszycie, jak można sobie ułatwić obliczenie iloczynu 10 · 6. Zapro-

            ponuj trzy rozwiązania.
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53