Page 48 - 890730_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz2
P. 48
Iloczyny: 8 · 6, 9 · 6, 10 · 6
1. Powiedz z pamięci wielokrotności liczby 6, od 0 do 60 i wspak.
2. Oblicz iloczyny w pamięci. Wymień na głos kolor, na którym zapisany jest
wynik każdego z tych iloczynów.
2 · 6 4 · 6 1 · 6 3 · 6 6 · 6 5 · 6 0 · 6 7 · 6
0 6 12 18 24 36 42 30
Jak obliczyć iloczyny: Jeśli dobrze pamiętasz
=
8 · 6 ? iloczyny z zadania 2.,
=
9 · 6 ? to możesz z nich
=
10 · 6 ? skorzystać.
3. Oblicz iloczyny w zeszycie według wzoru. Wskaż najlepsze dla ciebie uła-
twienia w obliczaniu tych iloczynów.
+
=
=
=
=
+
=
8 · 6 4 · 6 4 · 6 24 + 24 48 8 · 6 6 · 6 2 · 6
=
+
=
+
=
=
8 · 6 5 · 6 3 · 6 8 · 6 7 · 6 1 · 6
47
4. Bartek trenuje biegi przełajowe. W czasie treningu przebiega wyznaczoną tra-
sę w pobliskim lesie. Za każdym razem pokonanie tej trasy zajmuje mu nie
więcej niż 6 minut. Czy na pokonanie 8 razy tej trasy wystarczy mu godzina?
5. Oblicz iloczyny w zeszycie. Wskaż najlepsze dla ciebie ułatwienia w oblicza-
niu tych iloczynów.
=
=
+
=
+
=
9 · 6 5 · 6 4 · 6 9 · 6 7 · 6 2 · 6
=
=
+
=
+
=
9 · 6 6 · 6 3 · 6 9 · 6 8 · 6 1 · 6
6. Na zajęcia sportowe trener przygotował tor przeszkód złożony z dziewięciu
odcinków, każdy o długości sześciu metrów. Jaką długość miała cała trasa?
• Ilu pachołków musiał użyć trener, by ustawić taką trasę, jeśli ustawiał je na
początku i na końcu każdego odcinka?
7. Napisz w zeszycie, jak można sobie ułatwić obliczenie iloczynu 10 · 6. Zapro-
ponuj trzy rozwiązania.