Page 7 - 890730_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz2
P. 7
Mnożenie i dzielenie w zakresie 50
1. Matematyczakom pomieszały się tabliczki z nazwami działań i liczb w dzia-
łaniach. Pomóż im dobrać te nazwy do trzymanych przez nie przykładów.
dzielna czynnik mnożenie
=
=
5 · 4 20 20 : 4 5
dzielnik iloczyn dzielenie
iloraz czynnik
2. Oblicz iloczyny w zeszycie. Odszukaj w tabeli wyniki i zapisz towarzyszące
im litery. Zapisz powstałe zdanie.
=
=
=
3 · 6 1 Z 4 · 5 5 · 3
=
=
=
3 · 7 4 · 7 5 · 5
=
=
=
3 · 8 4 · 8 5 · 6
=
=
=
3 · 9 4 · 9 5 · 7
=
6 5 · 8
=
5 · 9
15 18 20 21 24 25 27 28 30 32 35 36 40 45
P Z h n a o m y l m s n k i
3. Powiedz, jakie działania należy wykonać, aby obliczyć liczby zasłonięte przez
kwadraciki.
=
=
=
12 : 3 24 : 3 : 2 9
=
=
=
25 : 5 50 : 5 : 4 9
4. Jakich znaków działań brakuje w tych przykładach?
=
=
=
12 3 4 5 3 15 6 2 3
=
=
=
8 2 4 3 3 9 20 4 5
· 3
Mnożenie i dzielenie to działania 5 15
wzajemnie odwrotne. : 3