Page 77 - 890730_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz2
P. 77

Iloczyny: 8 · 8, 9 · 8, 10 · 8


             1. Co przedstawia tabela?                 ·    2     3    4     5    6     7     8    9    10
                                                      2                                      16

                                                      3                                      24
                                                      4                                      32
                                                      5                                      40
                                                      6                                      48
                                                      7                                      56
                                                      8    16    24 32 40 48 56               ?     ?    ?
                                                      9                                       ?
                                                      10                                      ?

            •  Co łączy liczby zapisane na różowych polach?

            •  Jakich liczb brakuje na polach ze znakami zapytania?
            •  Z jakiej własności działań wynika to, że na poziomych i pionowych polach ze
               znakami zapytania brakuje takich samych liczb?


              2. Do liczb na różowych polach zapisz w zeszycie po dwa iloczyny, zastosuj

               przemienność mnożenia.

                                    =
                           =
               Wzór: 16   8 · 2   2 · 8
     76
            3. Oblicz w zeszycie.

               8 · 8  10 · 8 –      2 · 8                         9 · 8  10 · 8 –     1 · 8
                                           =
                      =
                                                                                             =
                                                                         =
            4. Wykonaj zadanie w zeszycie według instrukcji.

                                                     Instrukcja
                              1.  Narysuj kwadrat.

                              2. Podziel bok kwadratu na dwie równe części.
                              3. Narysuj odcinek, który połączy wierzchołek

                                 kwadratu ze środkiem przeciwległego boku
                                 kwadratu.


            •  Obejrzyj rysunki swoich kolegów. Czy są takie same?

            •  Policzcie w klasie, ile różnych rysunków powstało.
            •  Ile różnych rysunków mogło powstać?

            •  Doprecyzujcie instrukcję tak, aby wszyscy wykonali taki sam rysunek.
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82