Page 77 - 890730_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz2
P. 77
Iloczyny: 8 · 8, 9 · 8, 10 · 8
1. Co przedstawia tabela? · 2 3 4 5 6 7 8 9 10
2 16
3 24
4 32
5 40
6 48
7 56
8 16 24 32 40 48 56 ? ? ?
9 ?
10 ?
• Co łączy liczby zapisane na różowych polach?
• Jakich liczb brakuje na polach ze znakami zapytania?
• Z jakiej własności działań wynika to, że na poziomych i pionowych polach ze
znakami zapytania brakuje takich samych liczb?
2. Do liczb na różowych polach zapisz w zeszycie po dwa iloczyny, zastosuj
przemienność mnożenia.
=
=
Wzór: 16 8 · 2 2 · 8
76
3. Oblicz w zeszycie.
8 · 8 10 · 8 – 2 · 8 9 · 8 10 · 8 – 1 · 8
=
=
=
=
4. Wykonaj zadanie w zeszycie według instrukcji.
Instrukcja
1. Narysuj kwadrat.
2. Podziel bok kwadratu na dwie równe części.
3. Narysuj odcinek, który połączy wierzchołek
kwadratu ze środkiem przeciwległego boku
kwadratu.
• Obejrzyj rysunki swoich kolegów. Czy są takie same?
• Policzcie w klasie, ile różnych rysunków powstało.
• Ile różnych rysunków mogło powstać?
• Doprecyzujcie instrukcję tak, aby wszyscy wykonali taki sam rysunek.