Page 94 - 890732_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz4
P. 94
Jednostki długości – zadania
1. Każdego roku w kwietniu uczniowie klas I–III biorą udział w rajdzie pieszym
po parku narodowym, ze szkoły do pomnika przyrody.
Plan rajdu
E
A F
C
B D
92 1 cm na planie to 1 km w rzeczywistości
Zmierz odcinki na mapie i odpowiedz na pytania.
• Dla uczniów klas pierwszych zaplanowana jest najkrótsza trasa. Jakie dłu-
gości ma ta trasa na mapie i w rzeczywistości? Które odcinki wyznaczają
ją na mapie?
• Dla uczniów klas drugich zaplanowana jest trasa dłuższa od trasy dla
pierwszaków, a krótsza niż ta dla dzieci z klas trzecich. Jakie długości ma ta
trasa na mapie i w rzeczywistości? Które odcinki wyznaczają ją na mapie?
• Dla uczniów klas trzecich zaplanowana jest najdłuższa trasa. Jakie długo-
ści ma ta trasa na mapie i w rzeczywistości? Które odcinki wyznaczają ją
na mapie?
• O ile kilometrów dłuższa jest trasa dla trzecioklasistów niż trasa dla pierw-
szoklasistów?
2. Samorząd szkolny zaplanował, że w przyszłym roku pierwszoklasiści
przejdą 5 kilometrów, drugoklasiści – dwa razy tyle, a trzecioklasiści – tyle,
ile pierwszaki i drugoklasiści razem. Jaką trasę zaplanowano dla trzecio-
klasistów na kolejny rok?