Page 94 - 890732_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz4
P. 94

Jednostki długości – zadania

             1. Każdego roku w kwietniu uczniowie klas I–III biorą udział w rajdzie pieszym

               po parku narodowym, ze szkoły do pomnika przyrody.

               Plan rajdu





                                                                        E



                                        A                F





                                                           C



                                                B                           D










     92                                    1 cm na planie to 1 km w rzeczywistości
               Zmierz odcinki na mapie i odpowiedz na pytania.
            •  Dla uczniów klas pierwszych zaplanowana jest najkrótsza trasa. Jakie dłu-
               gości ma ta trasa na mapie i w rzeczywistości? Które odcinki wyznaczają

               ją na mapie?
            •  Dla  uczniów  klas  drugich  zaplanowana  jest  trasa  dłuższa  od  trasy  dla

               pierwszaków, a krótsza niż ta dla dzieci z klas trzecich. Jakie długości ma ta
               trasa na mapie i w rzeczywistości? Które odcinki wyznaczają ją na mapie?

            •  Dla uczniów klas trzecich zaplanowana jest najdłuższa trasa. Jakie długo-
               ści ma ta trasa na mapie i w rzeczywistości? Które odcinki wyznaczają ją
               na mapie?

            •  O ile kilometrów dłuższa jest trasa dla trzecioklasistów niż trasa dla pierw-
               szoklasistów?

            2. Samorząd  szkolny  zaplanował,  że  w  przyszłym  roku  pierwszoklasiści
               przejdą 5 kilometrów, drugoklasiści – dwa razy tyle, a trzecioklasiści – tyle,

               ile pierwszaki i drugoklasiści razem. Jaką trasę zaplanowano dla trzecio-
               klasistów na kolejny rok?
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99