Page 39 - 890733_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz5
P. 39
Porównywanie liczb w zakresie 10 000
1. Przeczytaj nazwy rzędów w tabeli dziesiątkowej. Co zauważasz?
tysiące jedności
setki dziesiątki jedności setki dziesiątki jedności
1 5 6 4
9 9 7 2
1 2 0 4 8
• Przeczytaj liczby zapisane w tabeli.
• Narysuj taką tabelę w zeszycie i zapisz w niej podane liczby. Przeczytaj je.
7, 35, 942, 5200, 7650, 8076
Żeby ułatwić odczytywanie liczb pięciocyfrowych i większych,
w ich zapisie robimy odstęp między grupami jedności i tysięcy.
Najpierw oddzielamy grupę jedności.
10549
123 123
10 549
dziesięć tysięcy pięćset czterdzieści dziewięć
37
2. Napisz w zeszycie podane liczby – rozdziel grupy jedności i tysięcy. Przeczytaj te
liczby.
18765, 17308, 93020, 10101
3. Zapisz liczby według wzoru.
=
+
+
+
5372 5 · 1000 3 · 100 7 · 10 2 · 1
10 000, 3904, 2310, 7077
4. Przeczytaj liczby. W których rzędach zapisana jest cyfra 5?
10 005, 5789, 4561, 3953
5. Przeczytaj liczby. W każdej z liczb przeczytaj cyfrę jedności tysięcy.
5798, 2352, 34 000, 157 324, 4524
6. Podane liczby zapisz cyframi.
tysiąc dwieście trzydzieści siedem
dwa tysiące czterdzieści sześć
pięć tysięcy trzysta
osiem tysięcy dziewięćset
dziewięć tysięcy sześćset jeden