Page 47 - kl 6 cz 2
P. 47
Zadania
1 Jaki procent figury zamalowano?
a) b ) c ) d )
e) f ) g ) h )
2 Jaki procent całego kwadratu stanowi część w kolorze:
a) zielonym, b) niebieskim,
c) czerwonym, d) żółtym?
3 Uczniowie klas szóstych zbierali surowce wtórne. Klasa VIa zebrała
1
1
całej makulatury, klasa VIb zebrała 7 , klasa VIc ‒ , a pozostałą część zebrała VId.
5 20 4
Jaki procent całej zebranej makulatury stanowiła część zebrana przez poszczególne klasy?
3
4 Gospodarz obsiał swojego pola pszenicą, a 3 – jęczmieniem. Ile procent pola przeznaczył pod
5 10
uprawę pszenicy, a ile – pod uprawę jęczmienia? Czy obsiał całe pole?
5 Białko stanowi 56% masy jajka, żółtko ‒ 32%, a reszta to skorupka. Jakim ułamkiem masy jajka
jest białko, jakim jest żółtko, a jakim – skorupka?
1
6 Mama ugotowała kompot wieloowocowy. Jabłka stanowiły w nim 0,36 masy owoców, gruszki ,
5
1
wiśnie , a pozostałą część stanowił agrest. Zapisz skład procentowy owoców w tym kompocie.
4
7 Bartek i Ola jadą na spotkanie. Bartek 8,4 km 3 km
przejechał 8,4 km, a Ola 3 km. Jaki procent
drogi przejechał Bartek, a jaki Ola? Brakujące Bartek 20 km Ola
informacje odczytaj z rysunku.
8 W tabeli przedstawiono oceny uczniów Ocena cel. bdb. db. dst. dop. ndst.
klas szóstych z ostatniego testu z matematyki. Liczba uczniów 4 16 20 24 12 4
a) Ilu uczniów pisało ten test?
b) Ile procent uczniów klas szóstych
otrzymało poszczególne oceny?
45