Page 10 - 883384_muzyka kl 4 podrecznik 2023 srodki
P. 10
wesoło, średnio głośno
Wstęp
D
G
4
wesoło, średnio głośno
œ
j j ‰Œ
œ œ
œ
4
œ
& Wstęp
œ œ
œ
G
œ D
œ A
œ
#
4
j
#
œ
j j ‰Œ
Œ
Œ
la - œ œ
La - œ œ
la -
&
la la.-
la -
4
la -
la,
œ
œ
œ
œ œ
œ
œ
œ
h
G
A
#
La -
La -
la -
la -
la,
la.
la,
la la.-
la -
la -
la -
la -
#
œ
œ
œ
œ
œ
œ
&
œ
G
A
œ h
#
#
œ
Œ
Œ
la - œ
la - œ
la - œ
la -
la -
la,
&
la.
la
œ
œ
œ
œ
D
e
A
#
j
j
la -
la -
la.
La -
la -
la.
la -
la
la -
La -
la,
j
j
j
#
j
‰
j j
œ œ
j
j j
œ
œ
œ
&
œ
œ
œ
œ
œ
œ
A
e
D
G
œ œ
œ
#
j
j
œ
j
j
j
j
j
#
j
‰
‰
‰
j j
j
œ
j j
na œ
La to ple cak już-
- œ
-
po łu-
-
& # # La - œ œ œ œ œ Œ Œ pa ku- œ œ j je, la. la. Œ Œ La - œ G La - œ la - j la - - la, œ dnie A œ ‰ - - od - œ œ j la tu- œ œ je, ‰
œ
œ
œ
œ
œ œ œ œ œ œ œ œ
A œ
# e D j
j-
-
je,
je,
La to ple cak już-
od -
j po łu-
dnie
-
-
la tu-
pa ku-
na
j
1. Spośród podanych wyrazów wybierz te, które właściwie określają nastrój piosenki Czas powrotów: wesoły,
j
j
#
j j j
∑
j
j
Œ
‰
Œ
œ
œ
œ
& smutny, pogodny, tajemniczy, radosny, melancholijny, ponury, uroczysty.
œ
œ
œ œ
œ œ
œ œ œ
e
A
œ D
# j j j j j j
j
j
- œ
-
ta
-
-
& # a nam la j j j go rą - œ ce go œ Œ ‰ tro chężal. Œ ∑
œ
œ
œ
œ œ
œ œ œ
œ œ
2. O czym jest mowa w tekście piosenki Czas powrotów? Spróbuj przekazać swoje wakacyjne wspomnienia
e
G
A
D
# za pomocą gestów i ruchów ciała. Przedstaw krótkie scenki o tym, gdzie spędzałeś/spędzałaś wakacje
j
j
la
go rą-
a nam
ta
-
j -
tro chężal.-
ce go-
j
j
j
j
#
j
j
œ œ
œ
œ
œ
œ
& i jakie zajęcia wypełniały twój czas. œ jŒ G œ j j j Œ A œ j j œ jŒ
œ
œ
œ
D
e
# œ j j j œ œ œ œ œ
j
j
j
#
j
jŒ
jŒ
3. Zaśpiewaj na sylabie „la” wstęp do piosenki Czas powrotów. j - j j dyj Œ i œ a tra j j kcje,
œ
wa ka- œ œ
j
œ
- œ
Prze cież la to to-
cje,
&
czas swo bo
-
-
-
-
œ œ œ œ œ œ œ œ A œ œ œ œ œ
# e D j
j
czas swo-
-
-
wa ka
-
-
-
cje,
dy
-
i
j bo
a tra
Prze cież la to to
j
j
j
#
j
∑
‰‰
j j j
4. Powiedz rytmicznie tekst refrenu piosenki Czas powrotów, klaszcząc w każdym takcie na „raz”. - kcje,
œ
œ
& œ œ œ œ œ œ œ œ D œ œ A
e
# j j j j j j
j
j j j
j
j
& # # # ja - kich w ca j - j łym szkol nym- œ ro ku- œ ‰‰ jest nam brak. œ j j j ∑ j
œ j
4
œ
œ
œ
j
.
œ œ
œ œ œ
.
& 4 D œ œ e œ œ œ œ ‰ D œ œ œ e œ œ œ œ ‰ G œ œ œ œ œ œ
# ja - kich œ w ca j - łym - ro ku j j jest nam brak. j j j j
j
j szkol nym
-
j
‰
& # . . œ D La to już od cho- œ œ œ œ - œ dzi, œ D a le to nie szko- œ œ œ œ œ dzi,- œ ‰ G -
œ œ œ œ œ œ tu-
prze cież po wró ci-
-
Ref.:
e
e
# œ j j j j j j j j
# .
j
a - œ œ
œ
-
& Ref.: . La to już od cho- œ œ œ j - œ -œ dzi, ‰ œ le to nie szko -œ dzi, ‰ prze cież po wró ci tu- œ œ œ œ -œ œ
œ
œ
œ
œ
e
D
# Ref.: j La to już od cho- j - A j - j dzi, a - le to nie szko - j dzi, j prze cież po wró ci tu- D - - j e j
j
œ œ
œ œ
œ
& # œ ‰ Œ œ œ A ‰Œ ∑ D œ œ e œ ‰ D œ œ e
# j j j j j j j j j
œ
œ
i je - œ
te raz wrze -œ
& # œ ‰ Œ znów za rok. œ œ ‰Œ ∑ A œ - œ œ sień, ‰ szko - œ œ
ła
œ
G A
# j znów za rok. j j j j A te- j raz wrze - sień, szko - ła i je -
j
j
œ
œ œ œ œ œ
& # œ œ ‰Œ ‰ j G Œ Œ‰ œ œ œ A ∑ . .
œ
# j j j j j j j j
ka szta ny w par- œ œ œ œ œ
œ
& # -œ sień, ‰Œ ‰ j - - ku, Œ Œ‰ na łą kach wrzos.- œ œ œ ∑ . .
œ
œ
-
- sień, ka szta ny w par - ku, na łą kach wrzos.
-
-
Taktowanie na „dwa”, „trzy”, „cztery”
na „dwa” na „trzy” na „cztery”
8