Page 81 - 883384_muzyka kl 4 podrecznik 2023 srodki
P. 81

1.       Wykorzystując instrumenty perkusyjne, ułóżcie ilustrację muzyczną do wiersza Ewy
                          Skarżyńskiej Kulig. Przeczytajcie uważnie tekst wiersza i pomyślcie, jakie efekty akustyczne
                          można zastosować, używając własnego głosu i dostępnych instrumentów, aby umuzycznić
                          jego treść. Zastosujcie właściwe tempo i odpowiednią dynamikę, które oddadzą wrażenie
                          pędu sań, uczucie radości i zabawy.

              Kulig

              Pędzi kulig.
              Dzwonią dzwonki.
              Wiatr wstrzymuje dech.
              Bucha para z końskich pysków,
              płozy ryją śnieg.

              Pędzi kulig.
              Dzwonki dzwonią.
              Rozwiały się grzywy koniom.
              W białe zaspy,
              w śnieżne góry
              kulig pędzi!
              Kulig! Kulig!
                                Ewa Skarżyńska               Czesław Wasilewski Kulig



          2.       Zaśpiewaj melodię Jingle bells* [czyt. dżingl bels], używając nazw solmizacyjnych dźwięków, a następnie
              zagraj ją na instrumencie.


                                                      Jingle bells
              wesoło                                   Melodia amerykańska
              średnio głośno
              4
          &4     œ      œ                 œ     œ                 œ      œ     œ      œ        .           Œ

                 mi     mi    mi          mi     mi    mi          mi     sol    do     re     mi



          &   œ     œ      œ     œ       œ     œ     œ      œ      œ     œ      œ     œ                œ     Œ

              fa    fa     fa    fa     fa    mi     mi    mi      mi    re     re    mi     re         sol




          &   œ      œ                 œ      œ                 œ      œ      œ      œ        .            Œ

              mi    mi     mi           mi     mi    mi           mi     sol    do     re     mi



          &   œ      œ     œ      œ      œ      œ     œ      œ      œ      œ     œ      œ        .          Œ

              fa    fa     fa    fa      fa    mi     mi    mi      sol   sol    fa     re     do

          * jingle bells – z języka angielskiego: dzwonią dzwoneczki

                                                                                  79
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86