Page 81 - 883384_muzyka kl 4 podrecznik 2023 srodki
P. 81
1. Wykorzystując instrumenty perkusyjne, ułóżcie ilustrację muzyczną do wiersza Ewy
Skarżyńskiej Kulig. Przeczytajcie uważnie tekst wiersza i pomyślcie, jakie efekty akustyczne
można zastosować, używając własnego głosu i dostępnych instrumentów, aby umuzycznić
jego treść. Zastosujcie właściwe tempo i odpowiednią dynamikę, które oddadzą wrażenie
pędu sań, uczucie radości i zabawy.
Kulig
Pędzi kulig.
Dzwonią dzwonki.
Wiatr wstrzymuje dech.
Bucha para z końskich pysków,
płozy ryją śnieg.
Pędzi kulig.
Dzwonki dzwonią.
Rozwiały się grzywy koniom.
W białe zaspy,
w śnieżne góry
kulig pędzi!
Kulig! Kulig!
Ewa Skarżyńska Czesław Wasilewski Kulig
2. Zaśpiewaj melodię Jingle bells* [czyt. dżingl bels], używając nazw solmizacyjnych dźwięków, a następnie
zagraj ją na instrumencie.
Jingle bells
wesoło Melodia amerykańska
średnio głośno
4
&4 œ œ œ œ œ œ œ œ . Œ
mi mi mi mi mi mi mi sol do re mi
& œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ Œ
fa fa fa fa fa mi mi mi mi re re mi re sol
& œ œ œ œ œ œ œ œ . Œ
mi mi mi mi mi mi mi sol do re mi
& œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ . Œ
fa fa fa fa fa mi mi mi sol sol fa re do
* jingle bells – z języka angielskiego: dzwonią dzwoneczki
79