Page 98 - 883384_muzyka kl 4 podrecznik 2023 srodki
P. 98

3.1         Wiosenne melodie






       Podejmij temat                            Zaimprowizuj melodie do fragmentów wierszy, podkreślając głosem
                                                 ich nastrój.


                                            List do jaskółki                         Idzie wiosna



                                            Kochana Jaskółeczko!                     Jak to miło i radośnie
                                            Wracaj do nas z daleka!                  poczuć wiosny tchnienie
                                            Puste gniazdo pod dachem                 i z podziwem patrzeć wkoło,
                                            Dawno na ciebie czeka…                   jak świat zielenieje…
                                                        Helena Bechlerowa                      Jadwiga Koczanowska






                                               To nasza wiosna

                                                    Muzyka: Andrzej Wolski
                                                 Słowa: Jadwiga Koczanowska
            wesoło
            średnio głośno
                   D        œ  œ œ        h 7                   e 7              A7
                    
            #  Wstęp        J J R J    . œ       œ . œ œ   œ           œ          .      œ     œ
                                                            J 
                4
                                                                                                 J
        &    #  4                                 J   R J               J  œ .                     ‰Œ 


                D                            h                                e
            #                                 j     j  j   j                                                   j
                                                                      j
        &    #   j    j   j   j j      j  ‰  œ œ      œ   œ    j j Œ            j   j   j    j j      j   j  œ
                œ        œ   œ œ     œ                       œ œ     œ        œ        œ    œ œ      œ   œ
                    œ                                                              œ
               Tro chę nie śmia-  -  -  ła,  ja  -   sno zie lo-  -  -  na,   pa chną ca słoń-  -  -  cem  i  kon -
                A                              D                                    h
            # # j    j j     j j                                              j     j   j   j
                                                                                                 j j
                                                             j j
        &       œ   œ œ     œ œ     œ j Œ      œ j  j  œ j  œ œ      œ j  ‰  œ œ       œ   œ   œ œ      œ j  Œ
                                                   œ
               -   wa   -   lia  -  mi,       na -  de szła wio-  -  sna,    nie  -   co spóź nio-  -  na.

                e                                                A
            #                      j    j           j     j      j   j j      j j j
        &    #  œ j   œ j   œ j  œ œ         œ j   œ    œ      œ    œ œ      œ œ œ         Œ              ∑

               Jak    do -  brze, wio  -    sno,  że    je    -    steś     z na   -  mi.

                  D                                  h                          e
            #      j j j        j j     96 j
                                                                                              j j
                                                     j j j
                                               j
                                                                j j
        &    # . . œ œ œ      œ œ     œ   ‰   œ œ œ œ         œ œ     œ j  Œ    œ j  œ j  œ j  œ œ   œ j ‰ j
                                                                                                             œ
             Ref.:  Ja sno zie lo-  -  -  -  na  i    tur ku so-  -  -  wa,    czę sto nie śmia-  -  -  ła,  cza -
                A                              D                                   h
            #        j    j   j j                j j j        j j     j       j     j j j
                                                                                                j j
        &    #  œ j  œ  œ   œ œ     œ j Œ       œ œ œ       œ œ      œ   ‰   œ œ œ œ           œ œ      œ j  Œ


               -   sem sza lo-   -  na,        po ran na-  -  ro  -  sa       i       kon cert ko-  -  sa

                e                                                    A
            #                        j     j                               j     j     j    j     j
        &    #    j     j    œ j   œ      œ     œ j ‰        œ j    œ j   œ     œ    œ œ œ             Œ        . .
                œ      œ
                to    na -  sza   wio     -    sna,         to           na -  sza -  wio   -   sna.
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103