Page 29 - muzyka 5 cwiczenia
P. 29
Smyczkowe opowieści
Muzyka: Stefan Gąsieniec
Słowa: Danuta Zawadzka
moderato
G C D7 G C G
Ref.: W fil - har - mo - nii peł - na sa - la, bo na sce - nie kon-cert trwa. Już u -
G C D7 G C G E7-9
cich-ły grom - kie bra - wa, to smycz-ko-wy kwar-tet gra. Pier - wsze skrzyp - ce
a7 D7 E7-9 a7 D7 C D7
gra - ją so - lo i ut - wo - ru kreś - lą li - nię. Dru - gie skrzyp - ce
G E7 a7 D7 G E7-9
się włą-cza - ją… Już me - lo-dia dźwięcz-na pły - nie. Na al - tów - kę
a7 D7 E7-9 a7 D7 C D7
przy - szła po - ra, cho - ciaż gra na dru - gim pla - nie, ła - god - niej - szą,
G E7 a7 D7 G
głęb - szą bar - wą pi - sze swój a - kom - pa - nia - ment.
Refren: Refren:
W filharmonii pełna sala, W filharmonii pełna sala…
Bo na scenie koncert trwa.
Już ucichły gromkie brawa, 2. Wiolonczela nie próżnuje,
to smyczkowy kwartet gra. niskim dźwiękiem się odzywa.
Czasem tylko takt zaznaczy,
1. Pierwsze skrzypce grają solo czasem się na solo zrywa.
i utworu kreślą linię. A kontrabas? On też przecież
Drugie skrzypce się włączają… Jest smyczkowym instrumentem.
Już melodia dźwięczna płynie. On nie zagra, bo w kwartecie
Na altówkę przyszła pora wszystkie miejsca są zajęte.
(chociaż gra na drugim planie),
łagodniejszą, głębszą barwą
pisze swój akompaniament.
26 27