Page 33 - 881460_MUZYKA_zeszyt_cwiczen_kl_7
P. 33
2 Rozwiąż hasła i wykreśl ich rozwiązania. Pozostałe litery czytane kolejno utworzą hasło główne, które
wpisz w wyznaczonym miejscu. Wyjaśnij jego znaczenie.
I B O L E R O M P R E
S Z Y M A N O W S K I
S I M P R E S J A J O
N I D E B U S S Y Z M
• …, wschód słońca – tytuł obrazu Claude’a Moneta.
• Tytuł słynnego dzieła muzycznego francuskiego kompozytora Maurice’a Ravela.
• Słynny kompozytor francuski, twórca tryptyku Morze.
• Polski kompozytor, który odzwierciedlał w swojej twórczości idee impresjonizmu.
Hasło:
Wysłuchaj fragmentu Bolera Maurice’a Ravela i wymień kilka instrumentów, które grają partię solową
3
melodii. Napisz, w jaki sposób kompozytor uzyskał efekt orkiestrowego crescenda [czyt. kreszenda].
4 Zagrajcie w dwóch grupach fragment utworu Maurice’a Ravela Pawana dla zmarłej infantki. Zwróć uwagę
na znaki artykulacyjne: staccato, legato.
Pawana dla zmarłej infantki
fragment
#
andante4 Maurice Ravel ú Ï Ï Ï
& 4 ú Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï
#
4
Gr I & 4 ú Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï ú Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï
. .
. .
# 4 . . Ï Ï . . . . Ï Ï . .
& 4 Ï Ï Ï Ï . . Ï Ï Ï Ï Ï Ï . . Ï Ï
#
.
.
.
.
.
4 . .
. .
.
.
.
Gr II & 4 Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï
. . . .
#
Gr I & # Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï ú Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï
& Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï ú Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï
.
.
# . . Ï Ï . . . .
Gr II & # Ï Ï Ï Ï . . Ï Ï Ï Ï Ï Ï
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
& Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï
.
.
.
.
30 31