Page 44 - 880020_OTO_JA_KL_1_cz2_HUM_PODR
P. 44
27
Cześć! Mam na imię Szczepan.
Przygoda — to jest to!
Mama mówi, że jestem bardzo ruchliwym
dzieckiem. Jestem ciekawy, co powiedziałby na
to tata. Nie wiem, kiedy go o to zapytam, bo on
mieszka bardzo daleko. Może kiedyś
odwiedzę tatę, bo gdy dorosnę, chcę
zwiedzać świat.
Oto Szczepan.
1. Przeczytaj wyrazy zapisane na rakiecie. Znajdź w wierszu takie same wyrazy. Prze-
czytaj wiersz wspólnie z nauczycielem.
Astronauta
Co tu robić? Nudzi mi się…
Nudzą klocki, nudzi misiek,
nudzą kredki, nudzi auto… start
Wiem! Zostanę astronautą!
klocki
W szopie, z drugiej strony domu, auto
zrobię stację kosmodromu.
Jabłka w sadzie to planety, gwiazdą
a jaskółki to komety.
planety
Sień to Mars! A tamta ściana
to Mgławica Magellana! komety
Studnia będzie czarną dziurą.
Lampa? Gwiazdą. Tylko którą?
Trzy, dwa, jeden, zero, zero…
Startujemy! Och! Meteor! * Betelguza to wyjątkowa gwiazda. Można ją
Aj, nabiłem sobie guza!... zobaczyć tylko wtedy, gdy niechcący uderzymy
Start! Kierunek Betelguza*! się w głowę. Prawdziwa gwiazda znajduje
się w gwiazdozbiorze Oriona i nazywa się
Tomasz Plebański
Betelgeza. Spróbuj ją odnaleźć na niebie!
Czym wyróżniają się ludzie, którzy lubią podróżować?
Ułóżcie wspólnie w klasie zdanie, w którym znajdzie się jak najwięcej wyrazów zapi-
sanych na rakiecie. Zapiszcie to zdanie na tablicy, zapamiętajcie je, a potem napisz-
cie w zeszytach.
42