Page 68 - 880020_OTO_JA_KL_1_cz2_HUM_PODR
P. 68

32



              1.  Przeczytaj głośno wiersz razem z kolegami i koleżankami z klasy.
      Znam swoje prawa i obowiązki
              2.  Powiedz, kiedy dzieci, bohaterowie wiersza, są szczęśliwe.





                                          My, dzieci

                             My, dzieci, chcemy śmiać się,

                             my, dzieci, lubimy słońce,

                             my, dzieci, kochamy ptaki,

                             wesoły, perlisty koncert.

                             My, dzieci, chcemy wybiegać
                             z domów w złociste poranki,

                             my chcemy, by nam nad głową

                             furczały barwne skakanki.




                             My chcemy kochać motyle,

                             po łąkach biegać i gonić,

                             a w sadach głaskać śnieżyste,
                             lecz ciepłe kwiaty jabłoni.

                             My chcemy, by nasze mamy

                             wciąż uśmiechały się do nas,

                             by nasi dobrzy ojcowie

                             brali nas w czułe ramiona.

                             My, dzieci, chcemy kochać

                             ptaki, obłoki i drzewa,

                             my chcemy bawić się w słońcu,

                             zmierzchem – kołysanki śpiewać.


                                                       Tadeusz Kubiak


              3.  W jakich sytuacjach czujesz się szczęśliwym człowiekiem?
              4.  Narysuj na kartce z bloku ilustrację przedstawiającą to, co

                  chcą robić dzieci występujące w wierszu.
              5.  Porozmawiaj w klasie z innymi dziećmi, czy pomaganie

          66      innym może dawać szczęście osobie, która pomaga.
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73