Page 68 - 880020_OTO_JA_KL_1_cz2_HUM_PODR
P. 68
32
1. Przeczytaj głośno wiersz razem z kolegami i koleżankami z klasy.
Znam swoje prawa i obowiązki
2. Powiedz, kiedy dzieci, bohaterowie wiersza, są szczęśliwe.
My, dzieci
My, dzieci, chcemy śmiać się,
my, dzieci, lubimy słońce,
my, dzieci, kochamy ptaki,
wesoły, perlisty koncert.
My, dzieci, chcemy wybiegać
z domów w złociste poranki,
my chcemy, by nam nad głową
furczały barwne skakanki.
My chcemy kochać motyle,
po łąkach biegać i gonić,
a w sadach głaskać śnieżyste,
lecz ciepłe kwiaty jabłoni.
My chcemy, by nasze mamy
wciąż uśmiechały się do nas,
by nasi dobrzy ojcowie
brali nas w czułe ramiona.
My, dzieci, chcemy kochać
ptaki, obłoki i drzewa,
my chcemy bawić się w słońcu,
zmierzchem – kołysanki śpiewać.
Tadeusz Kubiak
3. W jakich sytuacjach czujesz się szczęśliwym człowiekiem?
4. Narysuj na kartce z bloku ilustrację przedstawiającą to, co
chcą robić dzieci występujące w wierszu.
5. Porozmawiaj w klasie z innymi dziećmi, czy pomaganie
66 innym może dawać szczęście osobie, która pomaga.