Page 39 - 880022_OTO_JA_KL_1_cz2_MAT_PODR
P. 39
1. Powiedz, gdzie na każdym obrazku znajduje się łopatka, a gdzie są rękawiczki.
2. Używając określeń: nad, pod, obok, z prawej strony, z lewej strony, na, za, przed,
powiedz koledze lub koleżance, gdzie ma położyć ołówek.
3. Narysuj w zeszycie rysunek zgodnie z kierunkiem strzałek. Przyjmij, że jedna strzał-
ka odpowiada długości dwóch kratek.
Narysuj na kartce inny rysunek. Obok narysuj strzałki pionowe i poziome, zgodnie
z tym, jak został on narysowany. Możesz pokazać strzałki koledze lub koleżance i za-
proponować, by wykonali twój rysunek.
4. Wybierz jeden przykład na dodawanie i jeden na odejmowanie. Przepisz je do ze-
szytu. Ułóż do nich zadania i przedstaw ich rozwiązania za pomocą liczmanów.
10 + 8 13 + 4 20 – 6 16 – 2
12 + 7 15 + 5 19 – 4 18 – 5
P P Przepisz pozostałe przykłady do zeszytu i je oblicz.
37