Page 39 - 880022_OTO_JA_KL_1_cz2_MAT_PODR
P. 39

1.  Powiedz, gdzie na każdym obrazku znajduje się łopatka, a gdzie są rękawiczki.








































             2.  Używając określeń: nad, pod, obok, z prawej strony, z lewej strony, na, za, przed,
                 powiedz koledze lub koleżance, gdzie ma położyć ołówek.


             3.  Narysuj w zeszycie rysunek zgodnie z kierunkiem strzałek. Przyjmij, że jedna strzał-
                 ka odpowiada długości dwóch kratek.











                 Narysuj na kartce inny rysunek. Obok narysuj strzałki pionowe i poziome, zgodnie

                 z tym, jak został on narysowany. Możesz pokazać strzałki koledze lub koleżance i za-
                 proponować, by wykonali twój rysunek.

             4.  Wybierz jeden przykład na dodawanie i jeden na odejmowanie. Przepisz je do ze-

                 szytu. Ułóż do nich zadania i przedstaw ich rozwiązania za pomocą liczmanów.

                   10 + 8                 13 + 4                 20 – 6                16 – 2

                   12 + 7                 15 + 5                 19 – 4                18 – 5


        P P      Przepisz pozostałe przykłady do zeszytu i je oblicz.


                                                                                                        37
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44