Page 36 - 880635 _OTO_JA_kl_2_cz2_MAT_PODR_SRODKI
P. 36

1.   Wskaż przedmioty, których można użyć do mierzenia długości, wysokości i szerokości. Po-
                  wiedz lub pokaż, w jaki sposób można to wykonać.

















                  Co można zmierzyć za pomocą wskazanych przez ciebie przedmiotów? Podaj przykłady.

              2.   Zmierz szerokość i długość kawałka drewna przedstawionego na zdjęciu.


                                              długość






                                                                                                      cm
                  szerokość








                                                      cm


                  Zmierz i podaj wysokość zamku z piasku oraz łopatki.








                                                               cm                                    cm











                  Zapisz pomiary w zeszycie. Zwróć uwagę, kiedy mierzysz długość, kiedy szerokość, a kiedy
                  wysokość. Znajdź różne przedmioty w klasie i w domu. Zmierz je i zapisz wyniki pomiarów
                  w zeszycie. Zaznacz, czy był to pomiar szerokości, długości czy wysokości.


                                               100 cm = 1 m (metr)




           34
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41