Page 36 - 881589_OTO_JA_PISZE_kl-3
P. 36

12      Kultura słowa i uczynków – najlepiej uczyć się na cudzych błędach



              1.  Połącz strzałkami pasujące do siebie fragmenty zdań.

                   1. Wczoraj pani w klasie                               zeszyty, piórniki,
                      powiedziała,                                        ołówki i gumki.


                                                                          powiedziała, że napiszemy
                   2. Następnego dnia okazało się,                        dyktando o mrówkach.




                   3. Usiedliśmy w ławkach i pani po-
                      prosiła, aby każdy przygotował                      że pojedziemy do teatru.


                                                                          który przerwał straszny
                   4. Zdziwieni powiedzieliśmy, że
                                                                          sen Józka.


                   5. Pani wręczyła nam kartki                            że pani nie zdążyła kupić
                      i ołówki i                                          biletów.



                   6. Nagle rozległ się dźwięk                            nie mamy tych przyborów
                      budzika,                                            szkolnych.


                  Ułóż ze zdań opowiadanie i je napisz.


































              2.  Podkreśl tym samym kolorem rzeczowniki z odpowiadającymi im czasownikami.

                            malarz     nauczyciel  roślina      dziecko   słoń    lekarz

                             kwitnie       leczy       maluje     uczy   zasnęło     trąbi



    34
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41