Page 36 - 881589_OTO_JA_PISZE_kl-3
P. 36
12 Kultura słowa i uczynków – najlepiej uczyć się na cudzych błędach
1. Połącz strzałkami pasujące do siebie fragmenty zdań.
1. Wczoraj pani w klasie zeszyty, piórniki,
powiedziała, ołówki i gumki.
powiedziała, że napiszemy
2. Następnego dnia okazało się, dyktando o mrówkach.
3. Usiedliśmy w ławkach i pani po-
prosiła, aby każdy przygotował że pojedziemy do teatru.
który przerwał straszny
4. Zdziwieni powiedzieliśmy, że
sen Józka.
5. Pani wręczyła nam kartki że pani nie zdążyła kupić
i ołówki i biletów.
6. Nagle rozległ się dźwięk nie mamy tych przyborów
budzika, szkolnych.
Ułóż ze zdań opowiadanie i je napisz.
2. Podkreśl tym samym kolorem rzeczowniki z odpowiadającymi im czasownikami.
malarz nauczyciel roślina dziecko słoń lekarz
kwitnie leczy maluje uczy zasnęło trąbi
34