Page 5 - 881230_OTO_JA_KL_3_PODR_CZ-1_HUMA
P. 5
1
1. Posłuchaj wiersza, a następnie przeczytaj go wspólnie z innymi dziećmi w klasie.
Pożegnanie wakacji
Był plecak na plecach
i były walizki,
a teraz wakacje skończone.
Tornistry i teczki
czekają na wszystkich Odpowiedzialność bycia razem
i zaraz zawoła dzwonek.
Czy w tornister, czy też w teczkę,
weź wakacji choć troszeczkę.
Nie zostawiaj w plecaku
barwy nieba i zbóż,
kolor chabrów i maków
między książki dziś włóż.
Nie zostawiaj w plecaku
tego słońca od Tatr,
weź piosenkę od ptaków,
zapach morza i wiatr.
Nie zostawiaj w plecaku
blasku słońca i gwiazd,
do tornistra zapakuj
smak poziomek i las.
Wanda Chotomska
2. Opowiedz, o jakim sposobie pożegnania z wakacjami jest mowa w wierszu.
3. Do czego namawiany jest czytelnik w ostatniej zwrotce wiersza?
Wymyśl i narysuj na kartce z bloku wszystko, co chcesz zapakować do tornistra
po wakacjach. Napisz w zeszycie kilka zdań na temat swojego pomysłu. Możesz
zacząć tak: W moim tornistrze…
3
3