Page 58 - 881233_PODR_MAT_kl3_cz2
P. 58
1. Przyjrzyj się, jak dzieci dodawały liczby trzycyfrowe.
Liczyłem tak:
632 + 224 = 632 + 200 + 20 + 4 = 832 + 20 + 4 = 852 + 4 = 856
Liczyłam tak:
632 + 224 = 600 + 30 + 2 + 200 + 20 + 4 = 800 + 50 + 6 = 856
Przepisz podane przykłady do zeszytu i oblicz je wybranym przez siebie sposobem.
346 + 242 237 + 612 361 + 424 274 + 125 461 + 321
2. Przyjrzyj się, jak Adam odejmował liczby trzycyfrowe.
–
–
–
–
–
–
674 323 = 674 – 300 20 3 = 374 20 3 = 354 3 = 351
Przepisz podane przykłady do zeszytu i oblicz sposobem Adama lub własnym.
–
–
–
–
–
695 463 787 454 989 762 957 814 657 245
3. Zobacz, jak Dorota odejmowała liczby dwucyfrowe od trzycyfrowych.
–
–
–
350 70 = (350 50) – 20 = 300 20 = 280
Przepisz podane przykłady do zeszytu i oblicz sposobem Doroty lub własnym.
–
–
–
–
–
570 90 640 60 310 50 430 70 620 40
56