Page 69 - 881233_PODR_MAT_kl3_cz2
P. 69
2. Przeanalizuj sytuację przedstawioną na obrazkach. Na czym polegało niebezpieczne zachowanie
się chłopca?
Porozmawiaj z nauczycielem i z dziećmi w klasie na temat bezpiecznego zachowania się
w sytuacji przedstawionej na obrazkach. Zapisz w zeszycie:
• czego chłopiec nie powinien robić, zanim doszło do zdarzenia,
• co powinien zrobić w sytuacji, w której się znalazł.
3. Przeczytaj porady przydatne w sytuacjach przedstawionych na obrazkach. Porównaj swoje
pomysły z tymi radami.
✔ Nigdy nie odłączaj się od grupy!
✔ Jeśli musisz się zatrzymać, zgłoś to przewodnikowi wycieczki lub wychowawcy!
✔ Jeśli widzisz dzikie zwierzę, nie zbliżaj się do niego!
✔ Jeśli masz dostęp do czystej wody, przemyj ranę!
✔ Jeśli masz przy sobie telefon, zadzwoń pod numer alarmowy 112 i opowiedz, co
się stało! Nie rozłączaj się!
✔ Nie ruszaj się z miejsca! Zostań tam, gdzie jesteś, wtedy ratownikom będzie
łatwiej cię odnaleźć!
67