Page 69 - 881233_PODR_MAT_kl3_cz2
P. 69

2.   Przeanalizuj sytuację przedstawioną na obrazkach. Na czym polegało niebezpieczne zachowanie
                 się chłopca?















































                 Porozmawiaj z nauczycielem i z dziećmi w klasie na temat bezpiecznego zachowania się
                 w sytuacji przedstawionej na obrazkach. Zapisz w zeszycie:
                • czego chłopiec nie powinien robić, zanim doszło do zdarzenia,
                • co powinien zrobić w sytuacji, w której się znalazł.

             3.  Przeczytaj porady przydatne w sytuacjach przedstawionych na obrazkach. Porównaj swoje
                 pomysły z tymi radami.



                   ✔  Nigdy nie odłączaj się od grupy!
                   ✔  Jeśli musisz się zatrzymać, zgłoś to przewodnikowi wycieczki lub wychowawcy!

                   ✔  Jeśli widzisz dzikie zwierzę, nie zbliżaj się do niego!
                   ✔  Jeśli masz dostęp do czystej wody, przemyj ranę!
                   ✔  Jeśli masz przy sobie telefon, zadzwoń pod numer alarmowy 112 i opowiedz, co
                       się stało! Nie rozłączaj się!

                   ✔  Nie ruszaj się z miejsca! Zostań tam, gdzie jesteś, wtedy ratownikom będzie
                       łatwiej cię odnaleźć!



                                                                                                        67
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74